Strona główna » Wiadomości » PLK: Pociągiem do Milicza i Krotoszyna 

PLK: Pociągiem do Milicza i Krotoszyna 

Fot. PKP PLK

Za 155 mln zł ze środków budżetowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały ok. 40 km linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz w stronę Krotoszyna. Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają rolę kolei w województwie dolnośląskim- informuje przewoźnik. 

Główny efekt prac na trasie Grabowno Wielkie – Krotoszyn, to sprawna jazda pociągów, czyli dogodne podróże pasażerskie i przewóz ładunków z prędkością 80-120 km/h.

Pojedzie więcej pociągów, gdyż zwiększono przepustowość i podniesiony został poziom bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja poprawia możliwości transportu towarów koleją m.in. między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. Dobry stan tej linii to m.in. ograniczanie ładunków na drogach i odciążenie innych tras kolejowych, przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego-czytamy w komunikacie.

11 marca linia zostanie otwarta dla ruchu towarowego, 25 marca planowane są pociągi pasażerskie. Składy z Wrocławia Głównego dojadą do Krotoszyna w ok. 1h 50 min, do Milicza w półtorej godziny.

Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. Są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz oświetlenie, a także przystosowane do obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów-czytamy.

Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś.

Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju- informuje PLK.

Podniesiony tez został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 19 przejazdów ma nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Na 12 przejazdach są zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i kamery. Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.

Inwestycje w województwie dolnośląskim

Największą inwestycją w województwie dolnośląskim jest modernizacja trasy Legnica – Lubin Rudna Gwizdanów za blisko 200 mln zł. Już w czerwcu do Lubina dojedziemy pociągami. Następnie będzie zapewnione połączenie do Rudnej Gwizdanów i Głogowa.

Elektryfikacja linii E30 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec za 70 mln zł zwiększy możliwości przejazdu pociągów dalekobieżnych i regionalnych. Skróci się czas podróży dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Projekt z CEF-czytamy.

Trasa z Wrocławia do Jeleniej Góry (274) dzięki milionom złotych staje się coraz bardziej atrakcyjna. Kolej wygrywa z samochodami. Sprzyjają temu komfortowe stacje i przystanki. Na przebudowę i budowę trzech, Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, Wałbrzych Śródmieście, PLK przeznaczyły 77 mln zł- dodają PLK.

Pasażerowie m.in. po nowych peronach w Jeleniej Górze, Marciszowie, Orzeszkowie mogą liczyć na kolejne. Zmieni się Legnica, Lubin, Kłodzko Miasto. Tylko w obszarze Wrocławia i jego aglomeracji przebudowa i budowa obejmuje Wrocław Muchobór, Mokronos Górny, Iwiny Mokronos, Wrocław Główny peron 6.

Z RPO podróże koleją z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc zapewni rozpoczęta już przebudowa trasy i przystanków za 75 mln zł.

Już rozpoczęły się prace na przystankach w aglomeracji Jeleniogórskiej. Nowe możliwości podróży stworzy mieszkańcom Dolnego Śląska również odbudowa trasy z Wrocławia do Jedliny Zdroju przez Świdnicę. Prace rozpoczęły się na odcinku Świdnica – Jedlina Zdrój. Tylko na przebudowę dolnośląskich stacji wykorzystanych będzie ponad ćwierć miliarda zł- czytamy.

Ważnym projektem jest zapewnienie dobrego przejazdu pociągom towarowym. Dzięki bieżącym oraz planowanym pracom za blisko 400 mln zł z Dolnego Śląska kamień sprawnie jedzie po torach. Nowe tory są m.in. na stacji Kłodzko Gł. oraz na trasie Wrocław – Wałbrzych- dodaje przewoźnik.

 

 

Podobne artykuły