Infrastruktura
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

PKP PLK: Przygotowania do modernizacji Rail Baltica

PKP PLK: Przygotowania do modernizacji Rail Baltica

fot. PKP PLK

Wyremontowana trasa objazdowa Legionowo – Tłuszcz pozwoli usprawnić ruch kolejowy w czasie modernizacji odcinka Warszawa – Tłuszcz, stanowiącej fragment linii Rail Baltica łączącej Polskę z krajami nadbałtyckimi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację torów, które za kilka miesięcy posłużą pociągom dalekobieżnym jadącym ze stolicy w kierunku Białegostoku. 

Prace na trasie Legionowo – Tłuszcz obejmą wymianę szyn na długości 12,5 km, wymianę rozjazdów, wymianę drewnianych podkładów, czyszczenie i uzupełnienie tłucznia, a także tzw. podbicie torów i rozjazdów. Roboty będą się wiązały również z budową sieci trakcyjnej nad jednym torem na stacji Wieliszew oraz wymianą elementów sieci trakcyjnej. Realizacja robót pozwoli na przywrócenie maksymalnej prędkości rozkładowej do 80 km/h.

 

Trasa Legionowo – Tłuszcz będzie wykorzystana jako linia objazdowa podczas modernizacji ciągu linii kolejowych między Warszawą Rembertowem a miejscowością Sadowne. Jest to to część linii kolejowej E 75 która ma priorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego.  Modernizacja tej trasy obejmie odcinek o długości ponad 66 km. Plan robót o wartości 1,3 mld zł netto przewiduje wymianę, przebudowę lub budowę wszystkich elementów infrastruktury kolejowej, jak: torów, peronów, mostów wiaduktów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabezpieczeń związanych z ochroną środowiska. Wszystkie perony na przystankach i stacjach będą przystosowane do obsługi niepełnosprawnych czy np. pasażerów z cięższym bagażem.

W planach jest również budowa skrzyżowań wielopoziomowych oraz likwidacja przejazdów w poziomie szyn. Po zakończeniu prac w 2015 roku pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 160km/h.

Na odcinku Zielonka – Wołomin Słoneczna w ramach inwestycji powstanie dodatkowa para torów dla ruchu podmiejskiego. Takie rozwiązanie pozwoli na prowadzenie ruchu  pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych po oddzielnych torach – w efekcie umożliwi to na sprawniejsze zarządzanie intensywnym ruchem kolejowym.

Wykonawca – konsorcjum przedsiębiorstwa „UNITOR B” Sp. z o.o. (lider konsorcjum) oraz Przedsiębiorstwa Remontowo Budowlane „TOR” Sp. z o.o. (partner konsorcjum) wykonają roboty w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wartość zamówienia wynosi netto 18,9 mln zł.

 

źródło: PKP PLK{jcomments on}