Na 8 km odcinku Jaroszowiec Olkuski – Olkusz, planowana jest wymiana dwóch torów oraz przebudowa sieci trakcyjnej. W Rabsztynie roboty obejmą przejazd kolejowo-drogowy. Skrzyżowanie zyska sygnalizatory świetlne i rogatki. Dzięki inwestycji prędkość pociągów między Jaroszowcem a Olkuszem zwiększy się z 40 do 120 km/h. Czas jazdy koleją w relacji Sędziszów – Katowice ma skrócić się o kilka minut. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.
Wykonanie prac na odcinku Olkusz – Bukowno pozwoli utrzymać sprawne podróże pociągiem. Do wymienionego wcześniej toru nr 1 dołączy tor nr 2 wraz z siecią trakcyjną – informują Polskie Linie Kolejowe.
W sierpniu br. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu, gdzie zadaniem modernizacji szlaku zainteresowało się 13 podmiotów. Ostatecznie wygrała firma Skanska S.A., która zaoferowała, że wykona całe zadanie za 98 308 916,80 zł brutto. Była to najtańsza oferta ze wszystkich złożonych, a PLK wybierały ofertę przyjmując tylko jedne kryterium: cena. PKP PLK podpisały oficjalnie z firmą umowę.
Zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Olkusz i Olkusz – Bukowno będzie realizowane w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Rozpoczęcie prac przewidziano w IV kwartale br., po wyłonieniu wykonawcy i podpisaniu umowy.