Strona główna » Wiadomości » PKP Intercity ze znacznym wzrostem zysku netto

PKP Intercity ze znacznym wzrostem zysku netto

Redakcja
Fot. PKP Intercity

PKP Intercity ogłosił rekordowy zysk netto za ubiegły rok, który wyniósł 250 mln zł. To znaczący wzrost w porównaniu do 90,7 mln zł zysku z 2023 roku, a prezes spółki, Janusz Malinowski, zapowiada dalszy rozwój – planując osiągnięcie 500 mln zł zysku w tym roku.

Warto podkreślić, że wyniki finansowe PKP Intercity są efektem dynamicznego wzrostu liczby pasażerów. W 2023 roku pociągi przewoźnika zabrały na pokład 78,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do roku poprzedniego oraz aż o 33% w porównaniu do 2022 roku. Wzrost liczby pasażerów, który jest wynikiem zarówno powrotu do podróży po pandemii, jak i rosnącej oferty przewozów, sprawia, że firma ma ambitne prognozy na przyszłość – w 2024 roku liczba przewiezionych pasażerów ma wzrosnąć do 88 mln, a do 2030 roku do 110 mln.

Zysk netto za ubiegły rok wyniósł 250 mln zł. Ostatecznie musi byś jeszcze zaudytowany, a plan na ten rok zakłada wzrost do 500 mln zł – powiedział w rozmowie z PAP prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.

Aby sprostać rosnącemu popytowi, PKP Intercity planuje dużą inwestycję w modernizację swojego taboru oraz rozwój infrastruktury. W ramach strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku spółka przeznaczy 27 miliardów złotych na zakup nowoczesnych pociągów oraz modernizację stacji postojowych.

Firma już teraz oferuje cztery kategorie pociągów: Twoje Linie Kolejowe (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz Pendolino Express InterCity Premium (EIP), które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. Największą popularnością wśród podróżnych cieszą się połączenia TLK i IC, które zapewniają komfortowe podróże pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w Polsce.

Jednak jak informowaliśmy we wcześniejszych publikacjach, PKP Intercity zapowiedziało ważne zmiany w ofercie kolejowej. Pociągi kategorii Twoje Linie Kolejowe (TLK) mogą zostać wycofane z rozkładów jazdy w latach 2027–2030. Zmiany te wynikają z modernizacji taboru oraz zastępowania starszych wagonów nowoczesnymi składami kategorii Intercity (IC).

 

 

 

Podobne artykuły