Dzisiaj PKP Intercity podpisało umowę na przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową ekologicznej myjni całorocznej. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa.
Spośród 8 wykonawców, którzy wyrazili zainteresowanie realizacją przebudowy stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową ekologicznej myjni całorocznej, PKP Intercity wybrało konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Wykonawca zrealizuje zamówienie za kwotę 339 918 510,56 zł brutto.
Budowa stacji postojowej w Przemyślu to istotna inwestycja, która pozwoli nam dbać o komfort pasażerów i warunki w jakich podróżują, ale to również istotna zmiana dla tych, którzy pracują na tej stacji. Inwestycja w tą stację to także nowe miejsca pracy – powiedział Minister Infrastruktury, Dariusz Klimczak.
Zaplecze w Przemyślu jest projektem komplementarnym do projektu zakupu 300 wagonów, bo m.in. te wagony będą kursowały na linii kolejowej z Przemyśla przez Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań do Szczecina i Przemyśl będzie jedną z końcówek, gdzie te wagony będą obsługiwane. Zaplecze w Szczecinie mamy praktycznie ukończone – powiedział Prezes Zarządu PKP Intercity, Janusz Malinowski
Na terenie technicznej stacji postojowej zostanie zbudowany obiekt, w którym znajdzie się hala myjni i hala napraw. Zaplecze zapewni pełną obsługę techniczną i mycie składów, co w efekcie przyniesie korzyść podróżnym – pociągi podstawiane na stacji Przemyśl Główny będą doskonale przygotowane do pokonania nawet najodleglejszych tras w kraju.
W sumie łączna powierzchnia użytkowa inwestycji przekroczy 7800 metrów kwadratowych, długość nowo zbudowanych torów sięgnie nieco ponad 6 km, zamontowanych zostanie także 28 rozjazdów. Rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i tym samym podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy. W jej ramach powstaną dodatkowo m.in. nowa nastawnia, stacja paliw, drogi, place manewrowe i parkingi.
Myjnia, która powstanie w Przemyślu, będzie ekologicznym obiektem, przyjaznym środowisku. Woda używana do mycia taboru w obiegu zamkniętym trafi do oczyszczalni. Dodatkowo do mycia taboru zostanie wykorzystana woda deszczowa. Na dachu hali napraw zaplanowano montaż paneli słonecznych. Myjnia będzie używana przez cały rok, niezależnie od pogody i warunków zewnętrznych. Mycie obejmie nie tylko pudła pojazdów, ale też podwozia taboru kolejowego. Możliwe będzie usuwanie graffiti. Po przebudowie zaplecza technicznego poprawią się również warunki i komfort pracy obsługi. Dzięki przebudowie zoptymalizowany zostanie czas obsługi pojazdów, poprawiona zostanie gospodarka wodna obiektu oraz możliwe będzie kompleksowe mycie taboru, podgrzewanie składów, a przede wszystkim usprawnienie pracy całej stacji Przemyśl Główny i dostosowanie do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów, jak i nowoczesnego taboru, planowanego do zakupu. Po przebudowie stacja będzie umożliwiała realizację lepszej oferty przewozowej oraz pozwoli na znaczącą poprawę warunków i komfortu pracy na stacji, dzięki powstaniu zaplecza administracyjnego. Rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy.
PKP Intercity w ramach realizowanej strategii zaplanowało szereg inwestycji infrastrukturalnych w zakresie rozbudowy i modernizacji zapleczy technicznych. W najbliższych latach spółka zainwestuje ok. 2 mld zł w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne, dzięki czemu będzie dysponować 20 nowoczesnymi stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi, a także 32 punktami do przygotowania pociągów.