Strona główna » Wiadomości » PKP Intercity podpisało umowę na przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce

PKP Intercity podpisało umowę na przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce

Redakcja

Dzisiaj PKP Intercity podpisało umowę na przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową ekologicznej myjni całorocznej. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa.

Spośród 8 wykonawców, którzy wyrazili zainteresowanie realizacją przebudowy stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową ekologicznej myjni całorocznej, PKP Intercity wybrało konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Wykonawca zrealizuje zamówienie za kwotę 339 918 510,56 zł brutto.

Budowa stacji postojowej w Przemyślu to istotna inwestycja, która pozwoli nam dbać o komfort pasażerów i warunki w jakich podróżują, ale to również istotna zmiana dla tych, którzy pracują na tej stacji. Inwestycja w tą stację to także nowe miejsca pracy – powiedział Minister Infrastruktury, Dariusz Klimczak.

Zaplecze w Przemyślu jest projektem komplementarnym do projektu zakupu 300 wagonów, bo m.in. te wagony będą kursowały na linii kolejowej z Przemyśla przez Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań do Szczecina i Przemyśl będzie jedną z końcówek, gdzie te wagony będą obsługiwane. Zaplecze w Szczecinie mamy praktycznie ukończone – powiedział Prezes Zarządu PKP Intercity, Janusz Malinowski

Na terenie technicznej stacji postojowej zostanie zbudowany obiekt, w którym znajdzie się hala myjni i hala napraw. Zaplecze zapewni pełną obsługę techniczną i mycie składów, co w efekcie przyniesie korzyść podróżnym – pociągi podstawiane na stacji Przemyśl Główny będą doskonale przygotowane do pokonania nawet najodleglejszych tras w kraju.

W sumie łączna powierzchnia użytkowa inwestycji przekroczy 7800 metrów kwadratowych, długość nowo zbudowanych torów sięgnie nieco ponad 6 km, zamontowanych zostanie także 28 rozjazdów. Rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i tym samym podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy. W jej ramach powstaną dodatkowo m.in. nowa nastawnia, stacja paliw, drogi, place manewrowe i parkingi.

Myjnia, która powstanie w Przemyślu, będzie ekologicznym obiektem, przyjaznym środowisku.  Woda używana do mycia taboru w obiegu zamkniętym trafi do oczyszczalni. Dodatkowo do mycia taboru zostanie wykorzystana woda deszczowa. Na dachu hali napraw zaplanowano montaż paneli słonecznych. Myjnia będzie używana przez cały rok, niezależnie od pogody i warunków zewnętrznych. Mycie obejmie nie tylko pudła pojazdów, ale też podwozia taboru kolejowego. Możliwe będzie usuwanie graffiti. Po przebudowie zaplecza technicznego poprawią się również warunki i komfort pracy obsługi. Dzięki przebudowie zoptymalizowany zostanie czas obsługi pojazdów, poprawiona zostanie gospodarka wodna obiektu oraz możliwe będzie kompleksowe mycie taboru, podgrzewanie składów, a przede wszystkim usprawnienie pracy całej stacji Przemyśl Główny i dostosowanie do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów, jak i nowoczesnego taboru, planowanego do zakupu. Po przebudowie stacja będzie umożliwiała realizację lepszej oferty przewozowej oraz pozwoli na znaczącą poprawę warunków i komfortu pracy na stacji, dzięki powstaniu zaplecza administracyjnego. Rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy.

PKP Intercity w ramach realizowanej strategii zaplanowało szereg inwestycji infrastrukturalnych w zakresie rozbudowy i modernizacji zapleczy technicznych. W najbliższych latach spółka zainwestuje ok. 2 mld zł w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne, dzięki czemu będzie dysponować 20 nowoczesnymi stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi, a także 32 punktami do przygotowania pociągów.

 

Podobne artykuły