Strona główna » Wiadomości » Tabor » PKP Intercity nie rezygnuje z automatów vendingowych w pociągach. Przewoźnik rozważa różne opcje

PKP Intercity nie rezygnuje z automatów vendingowych w pociągach. Przewoźnik rozważa różne opcje

Redakcja
Fot. YT / Olo Kolejarz

Wszystko wskazuje na to, że PKP Intercity będzie podejmować dalsze starania o to, aby w pociągach przewoźnika znalazły się automaty z przekąskami. Przewoźnik opublikował przed-przetargowe zapytanie.

Pod koniec października PKP Intercity unieważniło postępowanie przetargowe dotyczące dzierżawy automatów vendingowych, które miałyby zostać zamontowane w 60 zmodernizowanych wagonach COMBO oraz 14 ED74 po modernizacji. W obu przypadkach za modernizację odpowiadała Pesa Bydgoszcz w konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowiecki. Zarówno w wagonach jak i EZT przewidziano miejsce na montaż automatów.

PKP Intercity chciało i chce wydzierżawić 74 sztuk automatów na napoje zimne i przekąski oraz 74 sztuk automatów z ciepłymi napojami. Po jednej maszynie na napoje zimne oraz po jednej maszynie na napoje ciepłe w EZT/wagonie. Początkowo IC rozpatrywało wyłącznie dzierżawę maszyn na okres od 48 do 60 miesięcy, jednak żaden potencjalny wykonawca nie zainteresował się konkursem na takich warunkach.

Zmiana strategii

Niecały miesiąc temu PKP Intercity nie otrzymało żadnej oferty na dzierżawę maszyn vendingowych. Ale jak się okazuje przewoźnik szykuje się na ponowne ogłoszenie takiego postępowania.

Tym razem PKP Intercity przed ogłoszeniem przetargu opublikowało zapytanie, za pośrednictwem którego chce poznać kosztorys dla trzech wariantów. Przewoźnik chce uzyskać informacje cenowe dot.:

  • nabycia fabrycznie nowych 148 szt. automatów vendingowych;
  • leasing bez opcji wykupu fabrycznie nowych 148 szt. automatów vendingowych;
  • leasing z opcją wykupu  fabrycznie nowych 148 szt. automatów vendingowych.

Ewentualne zainteresowane podmioty mają wskazać wycenę, która obejmie także:

  • dostawę i montaż automatów w wagonach COMBO i „Edytach”;
  • przeszkolenie personelu, który zajmie się obsługą automatów;
  • demontaż i odbiór automatów – w wariancie, który nie obejmuje wykupu maszyn.

PKP Intercity w ten sposób oprócz kwot, chce poznać m.in. koszt usług serwisowych, czas dostawy automatów do pojazdów oraz jaki jest czas reakcji na awarię automatu (od momentu zgłoszenia usterki przez pasażera). Przewoźnik czeka na informacje do 2 grudnia 2021 roku, następnie PKP Intercity planuje przeprowadzić oddzielne postępowanie zakupowe w celu podpisania ewentualnej umowy.

Co ciekawe, automaty powinny być obrandowane grafikami i logotypami PKP Intercity. Wszystkie maszyny mają być przystosowane dla klientów z niepełnosprawnością – dlatego też wszystkie elementy do obsługi automatów mają znajdować się na wysokości max 160 cm, a na przyciskach ma znaleźć się alfabet Braille’a. Zamontowane automaty powinny zostać także zabudowane przez potencjalnego wykonawcę, aby nie pozostawiać szczelin oraz wolnych przestrzeni.

Podobne artykuły