NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi PKP Intercity chce wydzierżawić składy hybrydowe bądź spalinowe

PKP Intercity chce wydzierżawić składy hybrydowe bądź spalinowe

Redakcja
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / Ficek

PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę spalinowych/hybrydowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania, wyposażeniem w materiały eksploatacyjne i obsługą rewidencką.

Jednostki miałyby być eksploatowane w okresie od 11 grudnia 2022 roku do 13 grudnia 2026 r., a zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji w zakresie przedłużenia okresu dzierżawy maksymalnie o kolejne 12 miesięcy do 12 grudnia 2027 r. (rozszerzony okres dzierżawy).

Przewoźnik oczekuje przekazania składów, które zostały wyprodukowane po 2015 r. Dopuszcza dostawę pociągów hybrydowych (elektryczno-spalinowych, elektrycznych 3kV z ogniwem wodorowym, elektrycznych 3kV z zasilaniem bateryjnym) bądź spalinowy zespół trakcyjny lub z napędem alternatywnym: wodorowym lub bateryjnym. Prędkość to co najmniej 120km/h dla trakcji spalinowej, dla napędu wodorowego lub bateryjnego. Liczba miejsc siedzących stałych to co najmniej 120, powinny być także 4 miejsca dla rowerów, 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych i minimum dwie toalety, w tym jedna TSI PRM. Wymagana jest możliwość obsługi w podwójnej trakcji.

Zasięg przy wykorzystaniu wyłącznie silnika spalinowego lub napędu wodorwego, lub bateryjnego to co najmniej 700 km (dla HZT), a zasięg dla HZT z napędem alternatywnym np. tylko wodorowym lub bateryjnym to co najmniej 1100 km.

Zgodnie z wymaganiami przewoźnika wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia HZT/SZT umożliwiającego realizację obsługi pasażerów na wysokim poziomie pod względem punktualności, regularności, komfortu podróży, zewnętrznej i wewnętrznej czystości taboru, właściwego i czytelnego oznakowania taboru, w tym z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością. Sprzedaż biletów będzie realizowana przez zamawiającego w ramach posiadanych kanałów dystrybucji oraz przez drużynę konduktorską w pociągu.

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Zamawiający wymaga by wykonawca wykazał, że dysponuje łącznie co najmniej pięcioma spalinowymi zespołami trakcyjnymi i/lub hybrydowymi zespołami trakcyjnymi. Ponadto zamawiający wymaga, by wykonawca w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał: co najmniej 10 usług utrzymania
pojazdów trakcyjnych obejmujących czynności utrzymaniowe na 2-gim poziomie utrzymania i co najmniej 4 usługi utrzymania pojazdów trakcyjnych obejmujące czynności utrzymaniowe na 3-im poziomie utrzymania.

Oferty można składać do 27 września 2022 r. Kryterium wyboru stanowi cena.

Pociągi mają być wykorzystywane do obsługi tras: Kraków – Zagórz/Łupków, Kraków – Nysa – Jelenia Góra / Kłodzko Miasto, Kraków – Nysa – Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności