PKP Intercity opublikowało zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej min. V=160 km/h. Producenci mogą je przesyłać do 31 maja 2022 roku.
PKP Intercity interesują lokomotywy o następującej charakterystyce technicznej:
- Prędkość eksploatacyjna: min. V= 160 km/h
- Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI;
- Układ osi Bo’Bo’;
- Budowa pojazdu modułowa;
- Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;
- Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;
- Trakcja wielokrotna – minimum 2 pojazdy;
- Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 – 25 000 km;
- Minimalny czas do wykonania naprawy P4 – 60 miesięcy;
- Moc ciągła – min. 5 MW;
- ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R;
- System diagnostyki pokładowej;
- Przeciwpożarowy system alarmowy;
- Monitoring CCTV;
- Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym;
- System lokalizacji GPS;
- System łączności pokład/ziemia;
- Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych.
PKP Intercity przewidują, że rozpoczęcie eksploatacji 18 lokomotyw nastąpi w 2024 roku, 18 w 2025 roku oraz 10 w 2026 roku.
Jak podał przewoźnik Wykonawca od początku świadczenia usług utrzymania będzie musiał zaangażować pracowników Zamawiającego bezpośrednio w wykonywaną pracę przy utrzymaniu pojazdów według modelu: 50% pracowników Wykonawcy oraz 50% pracowników Zamawiającego. Wymagany okres świadczenia usług utrzymania przez Wykonawcę – od dnia protokolarnego odbioru końcowego pierwszego pojazdu do momentu wykonania pierwszej naprawy na poziomie utrzymania P4 ostatniego pojazdu (z zastrzeżeniem, że usługa utrzymania Pojazdów kończy się indywidualnie dla każdego z pojazdów po wykonaniu pierwszej naprawy P4), jednak nie krócej niż 60 miesięcy liczonych od dnia protokolarnego odbioru końcowego dostawy każdego z pojazdów.
Wykonawca w przypadku zawarcia umowy zobowiązany będzie ponadto do stosowania kolorystyki i wytycznych w zakresie designu, sporządzenia i przekazania dokumentacji pojazdów, udzielenia licencji do dokumentacji i oprogramowania, udzielenia gwarancji i rękojmi, uzyskania na rzecz Zamawiającego dokumentu dopuszczającego do eksploatacji, przeszkolenia pracowników, dostarczenie elementów i części zamiennych tzw. wyprawki.