NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PKP CARGO zapłaci prawie 700 mln zł za dostęp do torów w 2023 roku. Jest umowa z PKP PLK

PKP CARGO zapłaci prawie 700 mln zł za dostęp do torów w 2023 roku. Jest umowa z PKP PLK

Redakcja
Fot. PKP CARGO / Wojciech Zgłobicki

PKP CARGO poinformowało o podpisaniu umowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi o dostęp do torów w rozkładzie jazdy 2022/23. Umowa jest warta 683,6 mln zł brutto.

Jak podano umowa obowiązywać będzie w okresie od dnia 11 grudnia 2022 r. do dnia 9 grudnia 2023 r. Przedmiotem umowy będzie udostępnienie PKP CARGO przez PKP PLK infrastruktury kolejowej w celu wykorzystania przydzielonej zdolności przepustowej dla przejazdów pociągów, wykonywania manewrów, postoju pojazdów kolejowych oraz korzystania z obiektów infrastruktury usługowej w rozkładzie jazdy pociągów 2022/2023.

Szacowana wartość wynikających z umowy zobowiązań PKP CARGO wobec PKP PLK, w okresie jej obowiązywania, wyniesie łącznie 555,8 mln zł netto, tj. 683,6 mln zł brutto i obejmie opłaty m.in. za przejazdy pociągów, postoje pojazdów kolejowych oraz korzystanie z infrastruktury kolejowej oraz obiektów infrastruktury usługowej. W zeszłym roku, kiedy podpisywano umowę na rozkład jazdy 2021/2022 przewidywana wartość umowy wynosiła 541,5 mln zł netto (666,1 mln zł brutto).

Jak podało PKP CARGO opłaty zarządca nalicza w oparciu o: „Cennik opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej o szerokości torów 1435 mm zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.”, „Zasady udostępniania infrastruktury kolejowej o szerokości torów 1520 mm zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.”, cennik „Opłat za dostęp do obiektów infrastruktury usługowej (OIU) zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” a także „Regulamin sieci 2022/2023”.

PKP CARGO poinformowało także, że w wyniku nienależytej realizacji rozkładu jazdy obowiązującą formą wzajemnych odszkodowań między stronami umowy będą rekompensaty.

W umowie zawarto również postanowienia dotyczące kar umownych m.in. z tytułu uruchomienia przez PKP CARGO pociągu z innym rodzajem pojazdu trakcyjnego i/lub zwiększoną masą brutto pociągu lub z towarem niebezpiecznym lub/i towarem niebezpiecznym wysokiego ryzyka lub/i przesyłki nadzwyczajnej z pominięciem obowiązujących zasad, odwołania trasy pociągu z przyczyn leżących po stronie zarządcy, nienależytego utrzymania międzytorzy lub wykorzystywania przez PKP CARGO zdolności przepustowej dla manewrów i postojów z pominięciem obowiązujących zasad w zakresie jej zamawiania.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności