Strona główna » Wiadomości » PKP CARGO wynajmie wagony na kruszywa

PKP CARGO wynajmie wagony na kruszywa

Redakcja
Fot. PKP CARGO

400 specjalistycznych wagonów do przewozu kruszyw planuje wynająć PKP CARGO w restrukturyzacji. W ten sposób spółka odpowiada na zapotrzebowanie rynku. Decyzja o wynajmie jest też elementem strategii założonej w Planie Restrukturyzacji.

 

PKP CARGO dysponuje taborem, w tym wagonami samowyładowczymi do przewozu kruszyw takich jak żwir, kamień i piasek. Firma realizuje także przewóz cementu i wapna, które również są kluczowymi surowcami dla inwestycji. Ale przewoźnik potrzebuje większej ilości taboru pod takie transporty. I zaczął działać w tym kierunku.

Skład 42 wagonów Eamnos jest pierwszym, który wzmocni flotę dla rynku artykułów budowlanych. Docelowo w przyszłym roku spółka planuje pozyskanie na rynku 400 sztuk takich pojazdow. Czteroosiowy wagon typu Eamnos przeznaczony jest do transportu materiałów sypkich niewrażliwych na wilgoć. Właśnie takich jak kruszywa, żwir, rudy żelaza, rudy mineralne oraz węgiel, drewno i stal.

Najbardziej popularnymi w przewozie kruszyw są przede wszystkim wagony węglarki typu Eaos/EAS oraz wagony samowyładowcze typu Fals i Szutrówka 203V. Wagony EAS i Eamnos to dwa różne typy czteroosiowych wagonów węglarek, które różnią się przede wszystkim konstrukcją i specyfikacją, choć oba służą do przewozu podobnych masowych ładunków sypkich. Wagon typu Eamnos charakteryzuje się skróconym pudłem i lżejszą konstrukcją, co jest jego cechą wyróżniającą, podczas gdy wagon EAS jest typową węglarką do transportu węgla, piasku, rudy i kruszywa, z możliwością załadunku i rozładunku różnymi metodami.

Klienci stawiają warunki

W oparciu o sugestie klientów, którzy stawiają na większą ładowność wagonów Eamnos w porównaniu z węglarkami EAS, co w efekcie umożliwia jednorazowy transport większej ilości kruszywa. Przekłada się to na redukcje liczby cykli załadunkowo-rozładunkowych i pozwala ograniczyć prace do dwóch zmian roboczych zamiast trzech. Transport wagonami Eamnos generuje istotne oszczędności operacyjne zarówno dla Spółki, a przede wszystkim dla klientów.

Jako spółka, która aktywnie uczestniczy w rynku kolejowych przewozów towarowych, wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. Posiadanie nowego typu wagonów we flocie PKP CARGO, na które jest zapotrzebowanie rynkowe, zwiększy wachlarz ofertowy Spółki i otworzy nowe możliwości przewozowe. Buduje tym samym naszą przewagę konkurencyjną pokazując, że stawiamy na rozwiązania wysokojakościowe, które optymalizują proces przewozowy. Tego typu działania wpisują się zarówno w plan restrukturyzacji jak i strategiczne plany operacyjne – powiedziała Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.

Nowoczesne i utrzymane w czystości wagony Eamnos zapewniają wysoki poziom ochrony jakości przewożonego grysu, co jest kluczowe w przypadku surowców wykorzystywanych do produkcji betonu. Niska awaryjność oraz brak strat masy w trakcie transportu przekładają się na brak reklamacji i większą niezawodność operacyjną.

Kluczowe czynniki jakościowe wagonów Eamnos sugerują, że najem tego typu taboru przyniesie nie tylko wymierne oszczędności zarówno po stronie PKP CARGO jak i klientów. Ale przede wszystkim umożliwi dostosowanie oferty do rosnących oczekiwań rynku, łącząc konkurencyjność cenową z wysoką jakością świadczonych usług transportowych.

Grupa PKP CARGO dysponuje niezbędnym potencjałem ludzkim i sprzętowym, aby sprostać wyzwaniom rynku usług TSL, realizować ambitne projekty rozwoju oraz dostarczać kompleksową ofertę na najwyższym poziomie. Sukcesywnie zwiększa swoje udziały w rynku w ujęciu miesięcznym. W lipcu udział PKP CARGO w rynku wzrósł względem czerwca o 2,5 % w ujęciu masy. Natomiast w sierpniu udziały wzrosły z 25,3 % w lipcu do blisko 26,7 %. Spółka zapewnia, że optymalizuje przewozy, dywersyfikuje możliwości taborowe, jak również sukcesywnie zwiększa udziały w rynku kolejowych przewozów towarowych.

 

 

Podobne artykuły