NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie Pięciu producentów zainteresowanych dostawą lokomotyw dla PKP Intercity. Kolejna próba Chińczyków

Pięciu producentów zainteresowanych dostawą lokomotyw dla PKP Intercity. Kolejna próba Chińczyków

Redakcja
Fot. NaKolei.pl

Pięciu producentów odpowiedziało na zapytanie PKP Intercity dotyczące dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h.

Wśród nich są dwie polskie firmy: PESA i Newag oraz trzy zagraniczne: Alstom, CRRC i Siemens. Teraz otrzymane informacje cenowe będą podane przez przewoźnika analizie, a następnie zostanie podjęta decyzja dotycząca ogłoszenia przetargu.

Publikując zapytanie PKP Intercity podały, że przewidują rozpoczęcie eksploatacji 18 lokomotyw nastąpi w 2024 roku, 18 w 2025 roku oraz 10 w 2026 roku.

Lokomotywy mają posiadać dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI i być wyposażone w układ osi Bo’Bo’ oraz zasilane z sieci trakcyjnej 3kV DC. Ich minimalna żywotność to 30 lat. PKP Intercity oczekuje wyposażenia lokomotyw w m.in.: ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R, system diagnostyki pokładowej, przeciwpożarowy system alarmowy, monitoring CCTV, prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym, system lokalizacji GPS, system łączności pokład/ziemia czy moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych.

Przypomnijmy, że PKP Intercity prowadzi obecnie przetarg na dostawę 16 lokomotyw hybrydowych. Jak pisaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl zainteresowanie dostawą takich lokomotyw wykazała PESA, czekamy na oferty, które można składać do 29 czerwca 2022 r. Wówczas, jeśli termin nie zostanie wydłużony, dowiemy się kto jeszcze będzie ubiegać się o ten kontrakt.

Warto zwrócić uwagę, że to kolejny raz kiedy chińskie CRRC interesuje się taborowym postepowaniem ogłoszonym przez PKP Intercity. Wcześniej największy producent na świecie wykazywał zainteresowanie dialogiem technicznym na dostawę piętrowych składów push-pull. Więcej informacji.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności