Strona główna » Wiadomości » Pasażerowie mają nowe perony

Pasażerowie mają nowe perony

Redakcja
Fot. PKP PLK/ Natalia Kolczyńska

Przed czasem wykonawca osiągnął półmetek ostatniego etapu przebudowy linii kolejowej nr 11 Skierniewice – Łowicz. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie. Pociągi zaś kursują po zmodernizowanym torze.

 

Prace wyprzedzają zakładany harmonogram. Pierwszy etap obejmujący tor nr 1 i przylegające do niego perony miał trwać od czerwca do połowy listopada. Dzięki sprawnej realizacji, już od wczoraj pociągi kursują po odnowionym torze. Na długości 8 kilometrów wykonawca ułożył nowe szyny i podkłady oraz wywiesił nową sieć trakcyjną. Zapewnił jednocześnie płynne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych. Poza tym, rozpoczęła się przebudowa drugiego toru, co przybliża zakończenie całej inwestycji także przed terminem.

Na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie podróżni korzystają z nowych peronów przy torze nr 1. Platformy są wyższe i bardziej komfortowe. Wszyscy podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się wygodnie wsiądą i wysiądą do i z pociągów. Na każdym z peronów stanęły dwie wiaty chroniące przed trudnymi warunkami atmosferycznymi oraz cztery ławki, które zapewnią komfort oczekiwania na pociąg.

Perony posiadają gabloty informacyjne, czytelne oznakowanie oraz wygodne drogi dojścia. Perony są lepiej oświetlone, zapewniając bezpieczne podróże również po zmierzchu.

Równocześnie postępują prace przy nowej kładce dla pieszych w Bełchowie. Budowane są fundamenty pod schody prowadzące na peron. Dzięki nowej przeprawie nad torami miejscowość zyska bezpieczne przejście, które skomunikuje dwie strony stacji. Znacząco poprawi się komfort korzystania z transportu kolejowego.

Obiekty inżynieryjne i srk

Przebudowa odcinka linii kolejowej między Skierniewicami a Bełchowem obejmuje również modernizację obiektów inżynieryjnych oraz systemu sterowania ruchem kolejowym. Niezawodną obsługę pociągów zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania pociągami, które PKP PLK zintegrują z lokalnym centrum sterowania (LCS) w Skierniewicach. Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia oraz wymiana nawierzchni na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Na czas prac zarządca sieci kolejowej wyznaczył objazdy uzgodnione z samorządem. Informacje o zamknięciach są przekazywane z wyprzedzeniem. Dodatkowo przepustowość odcinka poprawi zabudowa samoczynnej blokady liniowej, która pozwoli na jednoczesną jazdę kilku pociągów na szlaku.

Efektem inwestycji będzie krótsza podróż między Łowiczem a Skierniewicami oraz sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych.

Prace na odcinku Bełchów – Skierniewice PKP PLK realizują ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 11 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Prace rozpoczęły się w lutym br., od podpisania umowy z Track Tec Construction, wykonawcą odcinka. Zakończenie inwestycji planują w sierpniu 2026 roku. Wartość modernizacji odcinka Bełchów – Skierniewice wynosi 82,6 mln zł netto (101,6 mln zł brutto).

Prace między Skierniewicami a Bełchowem są kontynuacją przebudowy linii Skierniewice – Łowicz, ważnej dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego. W latach 2020-2023 odbyła się modernizacja odcinka Bełchów – Łowicz, stacji Bełchów oraz przystanku Bobrowniki. Wartość tych robót wynosiła ponad 93 mln zł.

Podobne artykuły