Koleje Wielkopolskie unieważniły przetarg, którego przedmiotem była usługa obejmująca pracę lokomotywy spalinowej i parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich na trasach Wolsztyn – Poznań Główny – Wolsztyn oraz Wolsztyn – Leszno – Wolsztyn w okresie od dnia 11 czerwca 2023 r. do dnia 9 grudnia 2023 r.
Nie wpłynęła żadna oferta.
Zamawiający wymagał, aby przedmiot zamówienia realizowany był pojazdami wykonawcy składającymi się:
- w okresie od 11 czerwca 2023 r. do 2 września 2023 r. – z lokomotywy spalinowej oraz 2 wagonów pasażerskich oraz
- w okresie od 3 września 2023 r. do 9 grudnia 2023 r. – z lokomotywy parowej oraz 2 wagonów pasażerskich.
Jak wiadomo tylko Parowozownia Wolsztyn mogła złożyć ofertę. Nie przesłała jej najprawdopodobniej dlatego, że aktualnie ma problem z czynnymi parowozami. Nie pomogło nawet uprawnienie zapisane w warunkach przetargowych do zastąpienia lokomotywy parowej lokomotywą spalinową w wymiarze nie większym niż 7 dni przypadającym w kolejnych 30 dniowych okresach mieszczących się w tym terminie, przy czym w przypadku niepełnego 30 dniowego okresu.
Koleje Wielkopolskie wymagały, aby wykonawca dysponował:
- co najmniej jedną lokomotywą spalinową (w okresie minimum od dnia 11 czerwca 2023 r. do 2 września 2023 r.), która posiada: wydane przez Prezesa UTK świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, ważne świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego, dostosowaną do kursowania z prędkością co najmniej 90 km/h,
- co najmniej jedną lokomotywą parową (w okresie od dnia 3 września 2023 r. do dnia 9 grudnia 2023 r., która posiada: wydane przez Prezesa UTK świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, ważne świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego, dostosowaną do kursowania z prędkością co najmniej 100 km/h.