Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Objazdy do remontu

Objazdy do remontu

Krzysztof Losz

Jeszcze w tym miesiącu ruszą prace przy remoncie linii kolejowej nr 30 Łuków – Parczew. Modernizacja obejmie także linie objazdowe wokół Lublina. Bez tych inwestycji nie będzie mogła ruszyć gruntowana przebudowa linii nr 7 Warszawa – Lublin.

Firma Colas Polska wyremontuje 51 km torów na docinku Łuków – Parczew wraz z modernizację przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Będzie to kosztowało PKP Polskie Linie Kolejowe 22 mln zł i umożliwi wznowienie ruchu pociągów na tym odcinku i to z prędkością 120 km/h w przypadku składów pasażerskich – Przewozy Regionalne kilka lat temu wznowiły ruch pociągów między Parczewem a Lublinem.

Linia nr 30 stanie się na czas przebudowy trasy Lublin-Warszawa kluczową dla ruchu kolejowego na Lubelszczyźnie. Tędy, okrężną drogą, będą kierowane pociągi relacji Lublin-Warszawa, gdy ruszy modernizacja linii nr 7.
PKP PLK podpisały też umowę z Torpolem (o wartości 43,5 mln zł) na przebudowę trzech linii na południe od Lublina – nr 66, 68 i 69 – które będą wykorzystywane jako objazdowe dla pociągów towarowych, zwłaszcza przewożących węgiel kamienny z Kopalni Bogdanka. Ta inwestycja ma generalnie zapewnić sprawne prowadzenie ruchu pociągów na kierunku północ-południe.
– Podpisanie tych umów oznacza, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zgodnie z założonym planem prace na liniach objazdowych. To zapewni w przyszłym roku możliwość modernizacji trasy nr 7 Warszawa – Lublin – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Wszystkie wspomniane inwestycje mają się zakończyć najpóźniej w połowie 2017 roku, aby wtedy można było zamykać odcinkami linię nr 7 i przeprowadzić zasadnicze roboty na linii Warszawa – Lublin.

 

Podobne artykuły