Grupa Škoda i Microvast będą wspólnie produkować systemy napędów akumulatorowych dla pojazdów transportu publicznego, głównie pociągów.
Grupa Škoda nawiązała strategiczne partnerstwo z amerykańską firmą Microvast. Wraz z tym globalnym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii akumulatorowych, firma będzie opracowywać i produkować systemy akumulatorów nowej generacji dla pojazdów transportu publicznego. Głównie dla elektrycznych zespołów trakcyjnych (BEMU). Obie strony zapowiadają, że do końca 2026 roku zaprezentują pierwszy prototyp pociągu z nowym systemem akumulatorowym.
Grupie Škoda jesteśmy zaangażowani w rozwój własnej technologii akumulatorów jako fundamentu naszych przyszłych rozwiązań dla mobilności bezemisyjnej. Partnerstwo z Microvast łączy naszą dogłębną wiedzę na temat systemów transportowych z ich najnowocześniejszymi innowacjami w zakresie akumulatorów. Umożliwi nam to wytwarzanie wysoce konkurencyjnych produktów wytwarzanych w Europie. Ta współpraca nie tylko wzmacnia nasze własne portfolio pojazdów, ale także toruje drogę do oferowania zaawansowanych systemów akumulatorów innym producentom w branży – powiedział Jaromír Šilhánek, prezes jednostek biznesowych w Grupie Škoda.
W pierwszej fazie współpracy obie firmy skoncentrują się na rozwoju akumulatorów do użytku na kolei. W szczególności na nowych jednostkach akumulatorowych Grupy Škoda. Konstrukcja nowych systemów napędu akumulatorowego pozwoli na ich zastosowanie również w innych rodzajach pojazdów transportu publicznego, takich jak autobusy elektryczne. Chodzi o to, aby z jednej strony zwiększyć pojemność baterii, czyli zasięg pociągów. A z drugiej – o wdrożenie nowych technologii konstrukcji akumulatorów, żeby ograniczyć zużycie surowców do ich produkcji. I ułatwić ich recykling.
Nasze partnerstwo z Grupą Škoda stanowi znaczący krok w kierunku zrównoważonego transportu kolejowego dzięki zaawansowanej technologii akumulatorów. Podkreśla ono zaangażowanie obu partnerów w dostarczanie bezpiecznego, niezawodnego i trwałego rozwiązania akumulatorowego, które umożliwi naszym klientom dekarbonizację ich flot i kształtowanie mobilności jutra” – zaznaczył Yang Wu, dyrektor generalny Microvast.
Grupa Škoda podkreśla, że współpraca ze spółką z Teksasu potwierdza realizację strategicznego programu budowania energooszczędnego transportu. Czechom zależy zwłaszcza na rozwijaniu bezemisyjnej mobilności na kolei i w innych środkach transportu publicznego.

