Kolej na świecie Prawo i przetargi Tabor

ÖBB zamawia 11 hybrydowych pociągów Desiro ML Cityjet od Siemens Mobility

ÖBB zamawia 11 hybrydowych pociągów Desiro ML Cityjet od Siemens Mobility Fot. Siemens Mobility

Austriackie Koleje Federalne złożyły zamówienie na 11 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility. Zamówienie to część ramowego kontraktu na 200 pojazdów Desiro dla ÖBB. Nowe pociągi będą wyposażone także w bezemisyjny napęd hybrydowy.

Kontrakt ramowy na dostawę pociągów dla ÖBB został podzielony na kilka etapów. Pierwsze 101 pociągów zostało przekazanych przewoźnikowi w 2015 r., kolejne 64 sztuki dostarczono rok później. W 2019 r. Siemens Mobility zamówiono kolejne 24 pociągi, a na początku 2020 r. została podpisana umowa na ostatnie 11 pojazdów. Łącznie do 2021 r. aż 200 nowoczesnych pociągów Desiro ML będzie kursować na liniach obsługiwanych przez tego przewoźnika.

 

Obecnie, pasażerowie kolejowi w Austrii mają 200 dobrych powodów, aby podróżować w pociągach przyjaznych dla środowiska. Co więcej, niektóre z pociągów Desiro ML ÖBB Cityjet są wyposażone dodatkowo w technologię hybrydową oferując zero-emisyjną, przyjazną dla środowiska podróż – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility

Nowe pociągi Desiro ML ÖBB Cityjet zostały zoptymizowane, tak aby ułatwić wymianę pasażerów na stacjach i tym samym poprawiać wysoką punktualność pociągów, zwłaszcza w sieci kolejki podmiejskiej S-Bahn w Wiedniu. Pociągi oferują pasażerom szereg udogodnień: wygodne siedzenia, stoliki miedzy przeciwstawnymi siedzeniami, gniazda USB, przyciemniane szyby, duże półki na bagaże, lampki do czytania, sieć WLAN oraz duże monitory z informacja pasażerską.

Pociągi Desiro ML ÖBB Cityjet mają długość 75 metrów, osiągają prędkość 160 km/h i zostały wyposażone w system ETCS. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego pojazdy mają możliwości bezemisyjnego kursowania po liniach niezelektryfikowanych wykorzystując zasobniki energii ładowane podczas jazdy pod siecią trakcyjną.