Alstom zawarł siedmioletni kontrakt na obsługę i konserwację sieci AirTrain na lotnisku im. Johna F. Kennedy’ego w Nowym Jorku.
Wartość umowy z z Port Authority of New York and New Jersey (PANYNJ) to około 518 mln dolarów. Jest to kontynuacja wcześniejszej współpracy Alstomu z Amerykanami, gdyż to francuski koncern zaprojektował i zbudował pociągi JFK AirTrain, a od 2003 r. świadczy usługi ich utrzymania i eksploatacji.
JFK AirTrain łączy wszystkie terminale pasażerskie z parkingami lotniska, strefą autobusów hotelowych, wypożyczalniami samochodów. Pociągi łączą lotnisko także z siecią transportu publicznego Nowego Jorku na stacjach Jamaica i Howard Beach. Tam pasażerowie przesiadają się do metra, pociągów Long Island Railroad i autobusów.
Alstom zadba o całodobowe funkcjonowanie AirTrain oraz o utrzymanie floty pojazdów i torów oraz systemów dystrybucji energii i urządzeń sygnalizacyjnych. Flota składa się z 32 pociągów w klasie lekkiego metra. Mają od jednego do czterech wagonów w zależności od zapotrzebowania.
W 2024 roku pociągi JFK AirTrain przewiozły 25 milionów pasażerów, czyli średnio na dobę ponad 68 tys. pasażerów linii lotniczych i pracowników lotniska.