NaKolei.pl WiadomościPrzewozy pasażerskie Nowy Impuls2 dla SKM w Warszawie już na jazdach testowych w Żmigrodzie

Nowy Impuls2 dla SKM w Warszawie już na jazdach testowych w Żmigrodzie

Redakcja
Fot. Newag

Rozpoczęły się testy pierwszego nowego Impulsa2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Testy odbywają się na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Pierwsze nowe pociągi mają trafić do stolicy wiosną 2022 roku.

W sierpniu rozpoczęto testy pierwszego 5-członowego Impulsa 2 produkowanego przez Newag dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Zanim pojazd zostanie dopuszczony do ruchu, musi przejść szereg szczegółowych testów m.in. w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w okolicy Żmigrodu. To jedyny tego typu obiekt w Polsce, jeden z sześciu w Europie i ośmiu na świecie. Pętla, po której jeździ pociąg ma długość 7 725 metrów.

Nasz nowy pojazd musi przejść badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych. Będzie także sprawdzany pod kątem TSI PRM, czyli dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – powiedział Alan Beroud, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Zanim zostanie odebrany musimy mieć absolutną pewność, że jest sprawny technicznie i bezpieczny dla naszych pasażerów i pracowników – dodał.

Dostawy zgodnie z planem

Realizacja kontraktu przebiega zgodnie z harmonogramem. Nowosądecki Newag dostarczy pierwsze pojazdy wiosną 2022 roku.

Realizacja kontraktu dla stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej odbywa się zgodnie z ustalonym harmonogramem produkcji. Kolejne pudła pojazdów Impuls drugiej generacji są przygotowywane do naniesienia odpowiednich powłok lakierniczych, a następnie zabudowy i montażu wnętrza. Jestem pewny, że podróżni i pracownicy SKM docenią komfort i bezpieczeństwo podróży sprawdzonymi pojazdami z platformy Impuls – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes NEWAG SA.

Nowe pociągi dla aglomeracji

Stołeczny przewoźnik kolejowy zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu będzie mógł elastycznie zarządzać podażą miejsc w pociągach, np. w godzinach szczytu. W tandemie złożonym z dwóch 4-członów, który w lecie przyszłego roku jako pierwszy zabierze pasażerów na pokład wygodnie usiądzie 288 osób. W dwóch 5-członach dostępne będą aż 372 miejsca siedzące.

Nowe pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej.

Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.  Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.

Fot. Newag

Fot. Newag

Fot. Newag

Fot. Newag

Fot. Newag

Fot. Newag

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności