Obowiązują nowe procedury Kolei Małopolskich w razie nieplanowanego zatrzymania pociągu na trasie na co skarżyli się pasażerowie jadący pociągami Spółki.
Nowe procedury Kolei Małopolskich to wg spółki reakcja na wydarzenia z sierpnia tego roku, kiedy opóźnienia pociągów sięgały 2 godzin. Pasażerowie wyrażali niezadowolenie poprzez brak informacji o zaistniałym zdarzeniu. Nie wiedzieli kiedy pociąg zamierza ruszyć w dalszą drogę.
Zmiana procedur polega na wprowadzeniu obowiązku niezwłocznego informowania podróżnych przez kierownika pociągu o tym ile takowy postój będzie trwał. Kierownik pociągu na też podać do wiadomości czym postój został spowodowany.
W ramach pouczeń okresowych, które uwzględnione są w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lutego 2014 r. w sprawie świadectwa maszynisty rozpoczęto rozpoczęto już szkolenia kierowników pociągów i maszynistów. Spółka podjęła działania z racji dbałości o komfort podróżowania pasażerów korzystających z oferty Kolei Małopolskich.
Nowe procedury przewidują, że pasażerowie zostaną szybko poinformowani o przybliżonym czasie odjazdu pociągu oraz planowanej godzinie przyjazdu na najbliższą stację. Uzyskają również informacje o godzinie dotarcia na stację docelową oraz o alternatywnym środku komunikacji zastępczej umożliwiającym dotarcie do celu podróży z miejsca, w którym zatrzymał się pociąg.