Alstom i kataloński operator kolejowy Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) zademonstrowali pierwszy pociąg, który będzie woził pasażerów na lotnisko Barcelona-El Prat. Składy powstają na bazie platformy Coradia Stream.
Nowe pociągi połączą centrum miasta z obydwoma terminalami lotniska Barcelona-El Prat. Będą kursowały co 15 minut, a czas podróży wyniesie nieco ponad 20 minut. Nowa linia jest jeszcze w budowie, będzie miała długość 22,7 kilometra i dziewięć stacji.
Sprawniejsze lotnisko musi być dobrze skomunikowane z siecią transportu publicznego kraju, czyli z metrem, autobusami, pociągami podmiejskimi, a wkrótce także z Ferrocarrils de Catalunya. Jeśli zsumujemy wszystkie inwestycje w pociągi podmiejskie, sieć metra, TramCamp w Tarragonie, połączenia kolejowe portu w Barcelonie i linię FGC z lotniskiem, sądzę, że możemy powiedzieć, że Katalonia przechodzi poważną transformację kolejową – powiedział Salvador Illa, przewodniczący rządu Katalonii.
Składy powstają w zakładzie Alstomu w Santa Perpètua de Mogoda niedaleko Barcelony. Zostały one dostosowane do przewożenia podróżnych na lotnisko. Dlatego oferują dużą przestrzeń bagażową oraz szersze korytarze ułatwiające dostęp. Pociągi będą również posiadały zaawansowane systemy sygnalizacji, bezpieczeństwa, jak również informacji pasażerskiej.
Każdy pięciowagonowy pociąg Coradia Stream będzie miał 10 drzwi po każdej stronie oraz ponad 200 miejsc siedzących. Jeden skład zabierze na pokład do 656 pasażerów. Każdy pociąg Alstom wyposaży w 20 ekranów panoramicznych. Wyświetlą one informacje o usługach (po cztery na wagon) oraz informacje lotniskowe (dziewięć ekranów). te drugie dostarczą dane o odlotach i przylotach. Wszystkie wagony będą wyposażone w liczne schowki na bagaż.
Pociągi będą w pełni dostępne, z bezstopniowym wejściem z peronu i automatyczną rampą przy drzwiach w pobliżu strefy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

