Między Jarocinem a Wrześnią pociągi zatrzymują się już przy zmodernizowanym peronie w Radlinie. Podróżni zyskali wyższy standard – są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Jeszcze w tym roku podobny komfort zapewni sąsiednia platforma. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” za ok. 3,7 mln zł.
Przebudowany peron w Radlinie, niedaleko Jarocina, na wielkopolskim odcinku linii kolejowej Oleśnica – Chojnice (nr 281) zapewnia już lepsze warunki podróży pociągiem – pasażerowie wygodniej korzystają z połączeń w stronę m.in. Gniezna, Wrześni i Jarocina.
Zmodernizowany peron (nr 1) jest wyższy, dzięki czemu ułatwia korzystanie z pociągów także osobom mającym trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów przygotowano m.in. nowe wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększa jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą, wyczuwalną fakturą oraz tzw. liniami ostrzegawczymi. Dobrą orientację w podróży zapewnia czytelne oznakowanie wraz z przeszklonymi gablotami z rozkładami jazdy i przydatnymi komunikatami. Dogodne dojście dla wszystkich podróżnych umożliwia pochylnia prowadząca do pobliskiego przejazdu kolejowo-drogowego.
Po zakończeniu przebudowy pierwszego peronu, w podobnym standardzie wkrótce zmodernizowana zostanie sąsiednia platforma (peron nr 2, od strony miejscowości Mieszków). Dla zwiększenia bezpieczeństwa peron, znajdujący się teraz pomiędzy dwoma torami, zostanie zdemontowany, a nowy powstanie przy torze prowadzącym w kierunku Jarocina. Prace są ujęte w rozkładzie jazdy i nie wpływają na kursowanie pociągów.
Na przebudowę peronów w Radlinie w ramach zadania „Modernizacja peronów na odcinku Jarocin – Żerków na linii kolejowej nr 281” z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 3,7 mln zł (netto). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II poł. br.
Nowe perony z „programu przystankowego” w Wielkopolsce
Prace w Radlinie prowadzone są w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. W województwie wielkopolskim program obejmuje 19 lokalizacji. Podróżni korzystają z nowych peronów m.in. w Pleszewie, Miłosławiu, Orzechowie i Książnie, wkrótce zakończone zostaną wszystkie prace m.in. w Słupcy. Wartość inwestycji z „programu przystankowego” w regionie to ponad 96 mln zł.
„Program przystankowy” dla lepszej komunikacji kolejowej
Celem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania inwestycyjne umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. W skali całej kraju, w ramach „programu przystankowego”, przewidziano budowę lub modernizację 207 przystanków kolejowych (dodatkowe 107 jest na liście rezerwowej). Na ten cel przeznaczono ponad 1 mld zł. Zaplanowano także realizację ponad 100 parkingów przy istniejących i nowobudowanych przystankach. Kwota przeznaczona na budowę parkingów to ok. 74,3 mln zł.