Pierwsze pociągi FLIRT wyposażone w system sygnalizacyjny ETCS GUARDIA rozpoczęły kursowanie w Belgii, Holandii i Niemczech jako pociągi trójkrajowe obsługiwane przez holenderskiego operatora Arriva. Konwersja i zatwierdzenie jednostek wielosystemowych z technologią ETCS, opracowaną przez Stadlera, zostały pomyślnie zakończone. Ten sukces ponownie podkreśla zaangażowanie Stadlera w optymalizację bezpieczeństwa i efektywności transportu kolejowego w Europie.
Współpraca i rozwój
Stadler, we współpracy z operatorem Arriva, przeprowadził projekt modernizacji, który obejmował wyposażenie ośmiu pociągów FLIRT w najnowszy system ETCS-GUARDIA. Pojazdy te teraz kursują przez granice w Niemczech, Holandii i Belgii. Obecnie system ETCS jest wymagany tylko na trasach belgijskich, podczas gdy na trasach holenderskich i niemieckich używa się systemów klasy B, takich jak PZB i ATB. Integracja tych systemów z ETCS umożliwia teraz bezprzesyłowe operacje transgraniczne.
Wprowadzenie ETCS na naszym trójkrajowym pociągu spełnia długo oczekiwane życzenie. Pasażerowie mogą teraz podróżować z Liège do Aachen przez Maastricht. Stadler skoordynował i zrealizował rozwój i modernizację naszej floty dla Arriva z determinacją i wytrwałością, współpracując nie tylko z dostawcami, ale także z władzami regulacyjnymi w Europie i trzech zaangażowanych krajach – powiedział Michiel Cusell, Dyrektor Regionalny Arriva Limburg
Strategiczne cele mobilności
Jesteśmy bardzo dumni, że udało nam się zrealizować ten projekt dla części naszej dużej floty FLIRT w Holandii. Rozszerzenie obszaru działania pojazdów na ruch transgraniczny zwiększa wartość floty pojazdów i spełnia długo oczekiwane życzenie pasażerów w regionie przygranicznym. Nasz system ETCS-GUARDIA to dostosowany system, który może być również opłacalny przy modernizacji małych flot. To, że wprowadzamy nasz pierwszy pociąg z własnym ETCS na tory belgijskie, to ważny krok w kierunku rozszerzenia naszej obecności w Europie – wyjaśnił Marc Trippel, Wiceprezes ds. Sygnalizacji w Stadler
Daniel Baer, Wiceprezes ds. Usług w Stadler, wskazywał, że główne cele strategiczne Unii Europejskiej w zakresie inteligentnej mobilności obejmowały poprawę międzynarodowej łączności, wsparcie automatyzacji oraz zapewnienie dostępu do pojazdów bezemisyjnych. Dzięki modernizacji pociągów FLIRT firmy Stadler do systemu ETCS, firma wspierała te trzy kluczowe cele, umożliwiając podróżowanie kontrolowane sygnalizacyjnie w operacjach transgranicznych w sercu Europy.