Prawo i przetargi Przewozy pasażerskie Tabor

Newag wygrywa w Małopolsce

Newag wygrywa w Małopolsce fot. KMŁ

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego rozstrzygnął przetarg na zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń aglomeracyjnych.

Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę 7 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej wraz z dokumentacją, ale również świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, udzielenie gwarancji na okres 60 miesięcy, przeszkolenie pracowników oraz udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego jako najlepszą wskazał ofertę złożoną przez . Została ona oceniona na 100 pkt. Producent zaproponował kwotę 245 272 332,00 zł i to zdecydowało o wygranej. Oferta PESY była nieco droższa, opiewała bowiem na kwotę 251 006 100,00 zł. Wystarczyło to do uzyskania 98,63 pkt. Obie oferty mieściły się w budżecie Zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 251 788 236,00 zł brutto.

Obaj producenci zaproponowali identyczne terminy dostaw: 2 EZT-y w terminie do 16 miesięcy od zawarcia umowy, 2 kolejne EZT-y w terminie do 18 miesięcy od zawarcia umowy, 2 następne EZT-y w terminie do 20 miesięcy od zawarcia umowy i ostatni 1 EZT w terminie do 22 miesięcy od zawarcia umowy.
Zamówienie przewiduje również prawo opcji. W wersji 1 Zamawiający może dokupić do 2 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej, wraz z usługami serwisowymi, w wersji 2 przewiduje dostawę depozytu zespołów, podzespołów i części.

Kupowany przez Urząd Marszałkowski tabor ma być dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – m.in. osób z niepełnosprawnościami (w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących oraz niesłyszących lub niedosłyszących), kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci), osób z ciężkim bagażem lub starszych, osób z zagranicy, nieznających lokalnego języka.