Spółka Cargounit złożyła PKP Intercity najlepszą ofertę w przetargu na wynajem 18 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych na okres co najmniej trzech lat.
Dalekobieżny przewoźnik potrzebuje elektrowozów, które rozwijają prędkość 160-200 km/h. Przy ich pomocy obsłuży zarówno połączenia krajowe, jak i międzynarodowe. Już od najbliższego grudniowego, rocznego rozkładu jazdy wzrośnie zwłaszcza siatka połączeń kolejowych między Polską a Niemcami. Ponadto rozwijane będą połączenia do Czech i w kierunku Austrii. To zaś wymaga posiadania wielosystemowych lokomotywy przez polskiego operatora. Tych zaś we flocie PKP Intercity brakuje, więc spółką musi się posiłkować wynajmem.
Przewoźnik podzielił zamówienie na trzy części. Pierwsza z nich objęła dostawy ośmiu lokomotyw, które rozwijają prędkość do 200 km/h. Po to, by poprowadziły pociągi do Niemiec, Czech, Austrii oraz Węgier. Kolejne dwie części przetargu dotyczą dostarczenia PKP Intercity odpowiednio sześciu i czterech elektrowozów, które rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywy muszą posiadać homologację na Czechy.
Komisja przetargowa uznała, że we wszystkich częściach najkorzystniejsze są oferty, które złożył Cargounit. Po uprawomocnieniu decyzji komisji PKP Intercity podpisze z wynajmującym trzyletnią umowę. Z prawem opcji wydłużenia kontraktu o rok. Każdy elektrowóz przejedzie przeciętnie 25 tys. kilometrów miesięcznie, ale ten limit może wzrosnąć o 5 tys. kilometrów.

