PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „Mostkol” złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę peronów stacji Tomaszów Mazowiecki.
Spółka z Moskorzewa (województwo świętokrzyskie) jako jedyna uzyskała 100 punktów, czyli maksymalną ocenę komisji przetargowej. A jedynym kryterium przy ocenie była cena, jaką zaproponowali oferenci. Jeśli wybór PKP PLK stanie się prawomocny, czyli nikt nie zgłosi sprzeciwu, wówczas zarządca infrastruktury podpisze umowę z wykonawcą.
W specyfikacji zamówienia PLK napisały, że przebudowa peronów będzie polegała na ich podwyższeniu do 76 cm. Ponadto perony będą dłuższe. Ten, który stosi koło budynku dworca, ma długość 260 metrów, a zyska 40 metrów. Natomiast peron nr 2 ma 315 metrów długości, a po modernizacji osiągnie długość 400 metrów. To pozwoli na to, aby w Tomaszowie stawały dłuższe pociągi.
PLK zdecydowały również o postawieniu na peronach dłuższych wiat. Zmieni się także nawierzchnia peronów na bardziej bezpieczną dla podróżnych. Będzie ona antypoślizgowa, a ponadto pojawią się na peronach specjalne oznaczenia dla osób niewidomych i niedowidzących i pasy bezpieczeństwa.
Wykonawca zbuduje ponadto przejście podziemne z pochylnią oraz windą. Pochylnia znajdzie się przy peronie przydworcowym, a winda na peronie nr 2. Teraz pasażerowie korzystają tylko z przejść w poziomie szyn. Ponadto przetarg zakłada częściową przebudowę układu torowego na stacji.