Dwa podmioty złożyły oferty w przetargu na remont wybranych odcinków „Nadodrzanki”. Obie przekraczają budżet przewidziany przez PKP Polskie Linie Kolejowe na to zadanie. Lepsza sytuacja jest w przypadku przetargu na na prace budowlane przy linii kolejowej nr 8 na odcinku Kraków Główny – Tunel
Prace na linii kolejowej nr 273 dotyczą modernizacji fragmentów trasy między 116 a 285 kilometrem w ramach projektu „Prace na wybranych odcinkach ciągu linii kolejowej C-E 59 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO)”. Jednocześnie PLK wpisały do przetargu prawo opcji na wykonanie kolejnych pięciu mniejszych zadań związanych z modernizacją „Nadodrzanki”. To m.in. dodatkowe prace na przejazdach kolejowych, czy remont peronu nr 4 na stacji Kostrzyn.
Wyższe kwoty
Na realizację zadania w wersji podstawowej PKP PLK przewidziały kwotę prawie 87,6 mln zł netto, czyli ponad 107,7 mln zł brutto. I obie oferty, jakie wpłynęły w tym przetargu przekraczają budżet zamawiającego.
Spółka PORR zaproponowała za wykonanie prac w podstawowym zakresie kwotę niecpo przekraczającą 133 mln zł netto, a więc blisko 163,7 mln zł brutto. Natomiast, gdyby PLK chciały skorzystać z prawa opcji, wtedy PORR oczekuje wynagrodzenia w wysokości około 235,4 mln zł netto, czyli prawie 289,5 mln zł brutto.
Drugą ofertę złożyło konsorcjum: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury „DOLKOM” / SBM, które proponuje za swoje usługi – w przypadku zamówienia podstawowego – niemal 101,4 mln zł netto, czyli około 124,7 mln zł brutto. Natomiast za całość prac konsorcjum oczekuje wypłaty wynagrodzenia w wysokości 261,4 mln zł netto, co wraz z podatkiem VAT daje kwotę niemal 266,2 mln zł.
Rozbieżność między limitem wydatków PKP PLK a złożonymi ofertami rodzi ryzyko, że przetarg zostanie unieważniony. Chyba, że możliwe okaże się zwiększenie budżetu na remont kolejnych odcinków „Nadodrzanki”.
Sześć ofert
Lepsza sytuacja jest w przypadku przetargu na prace budowlane przy linii kolejowej nr 8 (odcinek Kraków Główny – Tunel). PLK otrzymały sześć ofert i niektóre mieszczą się w limicie wydatków na to zadanie. Zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na to zadanie 145,14 mln zł brutto. W tym w zakresie zamówienia podstawowego jest to kwota nieco ponad 139,6 mln zł brutto. A w zakresie zamówienia z prawem opcji ponad 5, 53 mln zł brutto.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum: PORR S.A./ Trakcja System, które zaproponowało za całość prac około 129,3 mln zł brutto. Zakres podstawowy prac konsorcjum wyceniło na prawie 125,9 mln zł brutto, a opcję na niespełna 3,5 mln zł brutto.
W limicie tym mieści się też oferta spółki Swietelsky Rail Polska. Łącznie za całość prac oferent zażądał ponad 142,3 mln zł brutto, a w zakresie podstawowym – ponad 138,1 mln zł brutto. W przypadku prawa opcji mówimy o kwocie przekraczającej 4,16 mln zł brutto.
Ponad limit
Ponadto o uzyskanie zamówienia stara się konsorcjum: Colas Rail Polska / KUCA Serwis Kolejowy, proponując za swoje usługi około 151,4 mln zł brutto. W zakresie podstawowym kwota wynosi niecałe 146,8 mln zł brutto, a opcja ma wartość około 4,6 mln zł brutto.
Natomiast konsorcjum: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM”/ SBM wycenia swoje usługi na prawie 176,8 mln zł brutto. W robicu na zakres podstawowy i opcję daje nam to około 171,5 mln zł i 5,3 mln zł z podatkiem VAT.
Konsorcjum: Torkol / ART In Energy proponuje, że wykona całość zadania za ponad 179 mln zł brutto. Zakres podstawowy to około 174,4 mln zł brutto, a opcja – niespełna 4,9 mln zł brutto.
Z kolei Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie złożyło w przetargu ofertę o wartości przekraczającej 181,3 mln zł brutto. Za prace w zakresie podstawowym spółka chce otrzymać 171,5 mln zł, a za prace objęte opcją 9,8 mln zł z podatkiem VAT.
Prace na linii nr 8 obejmą m.in. wymianę odcinków torów i rozjazdów, modernizację sześciu przejazdów kolejowo-drogowych, czy przebudowę elementów sieci trakcyjnej. A także modernizację infrastruktury pasażerskiej.