Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Małopolska z kolejnymi umowami w ramach programu Kolej Plus

Małopolska z kolejnymi umowami w ramach programu Kolej Plus

Redakcja
Fot. Jan Pešula

Województwo Małopolskie podpisało kolejne umowy na opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów zgłoszonych do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej +.

Zamówienie było podzielone na 3 części.

Część I

W ramach części I zamówienia, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odc. Sucha Beskidzka – Żywiec celem usprawnienia połączenia Kraków – Żywiec”, tj.:

  1. Przeprowadzenia prognoz ruchu dla wariantów infrastruktury;
  2. Oceny wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta o wielkości powyżej 10 tys. mieszkańców z miastem wojewódzkim.

Prace te zostaną zrealizowane przez International Management Services sp. z o.o. Wartość umowy to 332 100.00 PLN netto. Województwo musiało dołożyć, pierwotne szacunki przewidywały na ten cel 325 000.00 PLN netto.

Część II

W ramach części II zamówienia, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odc. Gorlice – Jasło celem usprawnienia połączenia Kraków–Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy ww. liniami”, tj.:

  1. Pozyskania danych i zdefiniowania wariantów infrastruktury;
  2. Przeprowadzenia prognoz ruchu dla wariantów infrastruktury;
  3. Przeprowadzenia analizy ruchowo-eksploatacyjnej dla wariantów infrastruktury;
  4. Oszacowania kosztów realizacji oraz pozyskanie dokumentacji – wstępne RCO, wskazanie istotnych kwestii technicznych;
  5. Wyboru preferowanego wariantu;
  6. Oceny wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta o wielkości powyżej 10 tys. mieszkańców z miastem wojewódzkim.

Te prace zostaną wykonane także przez International Management Services sp. z o.o. Wartość umowy to 932 340.00 PLN netto. Tu udało się zaoszczędzić. Szacunki zamawiającego to: 975 609.76 PLN netto.

Część III

W ramach części III zamówienia, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn. „Budowa połączenia kolejowego Kraków – Olkusz”, tj.:

  1. Pozyskania danych i prace wstępne;
  2. Prognozy ruchu;
  3. Ocenę rozwiązań w zakresie eksploatacyjnym;
  4. Oszacowanie kosztów dla wariantów – wstępne RCO, wskazanie istotnych kwestii technicznych;
  5. Obliczenie wskaźników efektywności ekonomicznej projektu;
  6. Ocenę wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie/ zoptymalizowanie połączenia miasta z miastem wojewódzkim.

Prace w tej części zostaną wykonane przez konsorcjum Infra – Centrum Doradztwa sp. z o.o. oraz Instytut Kolejnictwa. Tu województwo musiało dołożyć znacznie więcej. Szacunki to 341 643.41 PLN netto, podczas gdy wartość umowy to 547 350.00 PLN netto.

Przypomnijmy, że Małopolska zgłosiła do programu Kolej+ 5 projektów. Są to budowy nowych połączeń: Kraków – Myślenice, Kraków – Niepołomice, Kraków – Olkusz oraz rewitalizacje: linii kolejowej nr 97 na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec (usprawnienie połączenia Kraków – Żywiec) i linii kolejowej nr 108 i 110 na odcinku Gorlice – Jasło (usprawnienie połączenia Kraków – Jasło). Umowy na studia dla wszystkich z nich zostały już podpisane.

Podobne artykuły