Strona główna » Wiadomości » Tabor » ŁKA stawia na kolejne hybrydy, także autobusowe

ŁKA stawia na kolejne hybrydy, także autobusowe

Redakcja
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / arctodus1111

Łódzka Kolej Aglomeracyjna może dokupić dwa kolejne składy hybrydowe. Przewoźnik nie rezygnuje także z hybrydowych autobusów.

Zakup dwóch kolejnych jednostek hybrydowych będzie możliwy dzięki umowie, jaką ŁKA podpisała z województwem łódzkim. Wartość całkowita projektu to prawie 51 mln zł, z czego ponad 31 mln to unijne dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Dzięki tym środkom ŁKA może skorzystać z prawa opcji, co oznacza zamówienie dodatkowych 2 pociągów bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Dostarczy je Newag w ramach umowy, zawartej w 2021 r.

Hybrydy mają kursować do Spały czy Opoczna, a w przyszłości także aż do Skarżyska-Kamiennej.

To nie jedyna inwestycja ŁKA w pojazdy hybrydowe. Przewoźnik próbuje kupić także autobusy. Pierwsze podejście zakończyło się niepowodzeniem, stąd kolejny przetarg. Inwestycja przewoźnika polega na zakupie taboru autobusowego hybrydowego (wyposażonego w niskoemisyjny napęd – silniki: elektryczny i diesel EURO-6) w ilości 20 sztuk (każdy na 27 miejsc siedzących) oraz systemu biletowego (informatycznego) dla przewoźników autobusowych (autobusy własne i innych przewoźników). Cel inwestycji to integracja połączeń autobusowych z siecią połączeń kolejowych w obszarze Łódzkiego oraz zwiększenie oferty przewozowej w całym województwie. Jest to I etap działań rozwijających park taborowy w związku z celem likwidacji wykluczenia komunikacyjnego.

Oferty w ponowionym przetargu można składać do 2 czerwca 2022 r. Będą oceniane według kryteriów: Gwarancja na cały Pojazd – Waga: 30%, Moc silnika spalinowego – Waga: 8%, Kryterium jakości – Nazwa: Liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – Waga: 2%, Cena – Waga: 60%.

W pierwszym przetargu ofertę na dostawę autobusów hybrydowych złożył tylko Solaris Bus & Coach z ceną 48.904.800 PLN brutto, 39.760.000 PLN netto, co dawało cenę jednostkową za jeden pojazd 1.988.000 PLN netto. Wówczas szacunki zamawiającego określono na 32.000.000,00 PLN brutto, 26.016.260 PLN netto, co dawało jednostkowy koszt jednej hybrydy w wysokości 1.300.813 PLN netto. Różnica była zatem spora, stąd ŁKA przetarg unieważniła. Jak będzie w powtórce? Dowiemy się nie wcześniej niż na początku czerwca.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x