Strona główna » Wiadomości » Linia nr 16 – najpierw mijanki

Linia nr 16 – najpierw mijanki

Krzysztof Losz
Fot. PKP PLK S.A.

Ministerstwo Infrastruktury podtrzymuje koncepcję etapowej modernizacji linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno. Najpierw przebudowane będą mijanki.

 

Temat ten ponownie pojawił się podczas sejmowej dyskusji nad realizacją Krajowego programu Kolejowego. Poseł Paulina Matysiak (Razem) krytycznie oceniała pomysły modernizacji „16”, czyli rezygnację z ułożenia drugiego toru. Jej zdaniem podniesienie parametrów linii do prędkości 160 km/h jest rozwiązaniem połowicznym. Trasa liczy ponad 70 km i jest ważnym elementem skomunikowania Łodzi z taki miastami jak Łęczyca, Ozorków i Zgierz.

Dlaczego nie ma chęci rozbudowy tej linii, która będzie ważna po wybudowaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego? – pytała Paulina Matysiak.

Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak odpowiedział, że linia nr 16 będzie modernizowana etapami. W tym roku prowadzone są prace projektowe. Najważniejszym celem inwestycji będzie stopniowe zwiększanie przepustowości. Dlatego , w pierwszym etapie dojdzie od odbudowy startych i budowy nowych mijanek. Po to właśnie, żeby wzrosła przepustowość linii i prędkość pociągów do 160 km/h.

Kluczowe będzie zwłaszcza zwiększenie przepustowości na odcinku Zgierz – Kutno.

Mamy absurdy, tworzymy dużą przepustowość, w Łodzi budujemy dwa tunele, a 25 km dalej mamy odcinki jednotorowe. Tak jest na łódzkim węźle, w Zgierzu – przyznał Piotr Malepszak.

Poseł Matysiak uważa, że budowa drugiego toru jest niezbędna. Choćby dlatego, że prędkość 160 km/h nie jest osiągana przez lokalne pociągi. Im bardziej przyda się dwutortowa linia.

 

Podobne artykuły