Kolej na świecie

Linia M5 dojeżdża do nowej dzielnicy finansowej w Mediolanie

Linia M5 dojeżdża do nowej dzielnicy finansowej w Mediolanie

Spółka Transportu Mediolańskiego (ATM) otworzyła 1 marca br. przedłużenie linii M5 zwanej linią liliową. Dotychczas linia ta jeździła od położonej na północy stacji Bignami do stacji Zara. Nowe, ważne przedłużenie, biegnie od stacji Zara do Garibaldi, przez stację Isola.

Na stacji Garibaldi łączą się teraz dwie linie metra M2 i M5. Stacja ta łączy się jednocześnie z drugim pod względem ilości przewożonych pasażerów dworcem kolejowym w Mediolanie o tej samej nazwie.

Linia M5 ma teraz 6 km długości i przewozi w ciągu godziny 10 720 pasażerów w jedną stronę. Jest ona w pełni zautomatyzowana i działa bez maszynistów. Cała linia ma być otwarta w następnym roku, ma mieć 19 stacji i 12,6 km długości.

Linia liliowa zarządzana i budowana jest przez konsorcjum Metro 5. W jego skład wchodzi sześć przedsiębiorstw. Jedynie ATM jest spółką publiczną i ma 20 proc. udziałów w konsorcjum.

Metro w Mediolanie działa od 1964 r. ma cztery linie, 103 głównie podziemne stacje i długość 94,5 km. Dziennie przewozi 1,15 mln osób.

 

P.K.