Infrastruktura Prawo i przetargi Wiadomości

Linia 22 idzie do remontu

Linia 22 idzie do remontu Fot. PKP PLK

Transkol ma wykonać remont linii kolejowej nr 22 Radom – Radzice I. Ma za to otrzymać niespełna 37 mln zł plus VAT.

Taki jest rezultat przetargu ogłoszonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Transkol złożył ofertę opiewającą na 36,95 mln zł netto. To mniej niż budżet zakładany przez inwestora – 43 mln zł netto. Oferta Tronskolu wygrała z propozycją konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, które proponowało 37,22 mln zł netto. Natomiast inni oferenci złożyli niekompletne dokumenty przetargowe i przez to zostali wykluczeni z postępowania.

Prace na linii 22 miały zostać wykonane do końca listopada br., ale nie wiadomo, czy tego terminu uda się dotrzymać. Wykonawca udzieli też 72-miesięcznej gwarancji i rękojmi. Ich efektem ma być to, że pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Teraz te pierwsze jadą 60-80 km/h, a na niektórych odcinkach zwalniają do 40 km/h. Dlatego modernizacja obejmie kompleksowy remont torowiska, rozjazdów, wymienione będą urządzenia sterowania ruchem. Ta inwestycja będzie realizowana etapowo, pierwszy etap to odcinek Radzice – Drzewica, a ostatni – Wolanów – Radom Krychnowice.

Linia 22 jest ważna, bo zapewnia połączenie kolejowe Radomia z Tomaszowem Mazowieckim i dalej Łodzią. W razie potrzeby może też służyć jako linia obwodowa, bo tędy mogą jeździć pociągi objazdem z Radomia do Warszawy przez Centralną Magistralę Kolejową. Podnoszony jest nawet postulat, aby linią 22 i CMK puścić wszystkie pociągi pasażerskie w czasie gdy będzie modernizowana linia nr na odcinku Radom – Warka. Uniemożliwia to jednak ograniczona przepustowość CMK.