LEO Express złożył wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o możliwość prowadzenia ruchu na trasie między Pragą a Krakowem. Przewoźnik chce otrzymać zgodę UTK obowiązującą do 2027 roku, na realizację codziennych połączeń.
W 2017 roku czeski przewoźnik kolejowy otrzymał od Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zgodę na realizację przewozów w relacji Kraków – Praga. Była to pierwsza taka decyzja o przyznaniu otwartego dostępu w ruchu międzynarodowym. Teraz przewoźnik musi starać się o przedłużenie ważności tej decyzji, dlatego też do UTK wpłynął w tej sprawie wniosek.
A więc LEO Express stara się o otwarty dostęp na realizację przewozów na trasie Kraków Główny – Praha hl.n. – Kraków Główny w terminie od 11 grudnia 2022 roku do 11 grudnia 2027 roku. LEO Express w złożonym wniosku wskazuje, że będzie chciał w tym terminie realizować kursy codziennie. Do tej pory LEO Express wyruszał w trasę z Krakowa w soboty i poniedziałki, a z Pragi do Krakowa w piątki i niedziele.
Przewozy byłyby realizowane po liniach nr: 133, 134, 138, 656, 139, 150, 93. Połączenie obsługiwane byłoby niezmiennie Flirtami Stadlera.
W przedstawionej propozycji rozkładu jazdy, pociągi z Krakowa powinny odjeżdżać o godzinie 6:00, by dojeżdżać do Pragi o 12:08. W drogę powrotną natomiast powinien udawać się o godzinie 15:00, by do Krakowa dojeżdżać o 21:07.
Ponowne uruchomienie całej procedury dot. uzyskania otwartego dostępu, powoduje że na nowo UTK oczekuje na wnioski innych przewoźników o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

