Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Kończą się pracę przy budowie łącznicy w Lublinie między linią nr 7 a linią nr 68

Kończą się pracę przy budowie łącznicy w Lublinie między linią nr 7 a linią nr 68

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Na łącznicy kolejowej w Lublinie, która połączy linię Warszawa – Lublin (nr 7) z linią Lublin – Przeworsk (nr 68), jest już nowy tor i sieć trakcyjna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 20 mln zł ma usprawnić ruch pociągów w południowo-wschodniej Polsce oraz zwiększy przepustowość Lubelskiego Węzła Kolejowego.

Łącznica pomiędzy liniami Warszawa – Lublin i Lublin – Stalowa Wola (Przeworsk) stworzy lepsze warunki dla rozwoju i obsługi ruchu pasażerskiego m.in. dla przyszłych przewozów aglomeracyjnych. Nowa trasa jest również korzystnym rozwiązaniem dla połączeń towarowych. Składy w relacji północ-południe pojadą łącznicą i nie będą zajmowały torów na stacji Lublin Główny. Dzięki temu zwiększy się przepustowość stacji, co umożliwi przejazd większej liczby pociągów pasażerskich.

Łącznica, budowana z wykorzystaniem środków unijnych POIiŚ, to zwiększenie możliwości transportu kolejowego zarówno na Lubelskim Węźle Kolejowym, jak i całym województwie. Inwestycja wpisuje się w rozwój transportu kolejowego na terenie Lubelszczyzny  – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Sprawne podróże koleją w obrębie miasta

Na budowie łącznicy zakończyły się zasadnicze prace. Na nasypie o długości ok. 1200 metrów ułożono nowy tor i ustawiono sieć trakcyjną. Wyprofilowany został tor. Regulowana jest sieć trakcyjna. Dla mieszkańców, szczególnie dla użytkowników ogródków działkowych, przygotowano przejście pod torami. Wybudowano też wiadukt kolejowy nad ul. Stary Gaj. Kontynuowane są prace związane z budową układu drogowego pod obiektem. Równolegle powstaje system odwodnienia układu torowego. Roboty realizowane przez firmę Track Tec Construction potrwają do końca października 2021 r.

W następnym etapie powstaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), które umożliwią sprawne przejazdy pociągów. Prace związane z budową systemu srk realizuje firma Thales. Wykonawca deklaruje, że zakończy je w II kwartale 2022 r. Po wybudowaniu urządzeń srk możliwy będzie przejazd pociągów po łącznicy.

Budowa łącznicy realizowana jest dzięki rozszerzeniu projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”. Wartość ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Więcej informacji o projekcie na stronie www.warszawa-lublin.pl.

Fot. PKP PLK S.A.

Fot. PKP PLK S.A.

Fot. PKP PLK S.A.

Fot. PKP PLK S.A.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x