NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Koleje Ukraińskie odbudowały dwie linie do granicy z Rumunią. W ekspresowym tempie

Koleje Ukraińskie odbudowały dwie linie do granicy z Rumunią. W ekspresowym tempie

Adrian Izydorek
Fot. Ołeksandr Kamyszyn

Prezes Kolei Ukraińskich poinformował, że kolejarze zakończyli prace przy odbudowie dwóch szlaków do granicy z Rumunią. Pociągi jeszcze nie przekroczą granicy, bo potrzebna jest rewitalizacja po stronie rumuńskiej.

Ukraińscy kolejarze kontynuują prace przy zwiększaniu przepustowości linii kolejowych na przejściach granicznych. Jedną z pierwszych decyzji było wznowienie prac przy elektryfikacji linii kolejowej z Kowel do granicy z Polską – czyli Izow, gdzie jest połączenie z szerokim torem LHS – więcej informacji.

Strona ukraińska dąży także do przywrócenia ruchu na trasie z Przemyśla do Chyrowa. Dodatkowo kilka dni temu Koleje Ukraińskie oficjalnie oddały do użytku zrewitalizowaną linię kolejową do Mołdawii, tym samym po 25 latach przywrócono połączenie Basarabeasca – Berezyne.

Teraz natomiast Prezes Kolei Ukraińskich Ołeksandr Kamyszyn poinformował, że kolejarze zakończyli prace na kolejnych dwóch odcinkach, tym razem przy granicy z Rumunią. Kolejarze w dwa miesiące odbudowali odcinek Rachów – Barlebasz (Kostylivka) – granica państwa (19,3 km szlaku) oraz Tereswa – granica państwa (1,1 km). Prezes zaznacza, że prace zajęły tylko 2 miesiące

Te dwa odcinki staną się w przyszłości trzecim i czwartym filarem na granicy z Rumunią, naszym najbardziej ruchliwym szlaku. Ich otwarcie pozwoli na wysyłanie na nim codziennie dodatkowych 6 par pociągów towarowych. To dodatkowe 3,5 miliona ton ładunku rocznie – twierdzi Prezes Kolei Ukraińskich.

Jak dodaje, to także szansa na rozwój międzynarodowych połączeń pasażerskich. W rumuńskich miejscowościach szeroki tor 1520 mm spotyka się z torem 1435 mm. Natomiast jak zaznacza Kamyszyn, będzie to możliwe dopiero wtedy, gdy rumuńscy kolejarze zrewitalizują linie po swojej stronie. Do tego czasu będzie kursować pociąg nr 6441/6442 Kołomyja – Rachów – Kołomyja w wydłużonej relacji do przygranicznej miejscowości Diłowe. Trasa jest niezelektryfikowana, więc połączenie będzie obsługiwane spalinowymi jednostkami.

Już pod granicę zdążył dojechać wagon silnikowy Prezesa Kolei Ukraińskich. Jest to jednostka bydgoskiego producenta: PESA 610M, która jest centrum dowodzenia szefa ukraińskiej kolei. Kilka dni temu pojazd Pesy zainaugurował połączenie do Mołdawii.

Więcej o samym pociągu Pesy: Rosjanie polują na szefa Kolei Ukraińskich. Pociąg Pesy stał się jego centrum dowodzenia

Mat. Koleje Ukraiński / opracowanie: NaKolei.pl

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności