Prawo i przetargi Przewozy pasażerskie Tabor

Koleje Mazowieckie zakontraktowały kolejne Flirty. Następna umowa dopiero za rok

Koleje Mazowieckie zakontraktowały kolejne Flirty. Następna umowa dopiero za rok Fot. Koleje Mazowieckie

To czwarta umowa wykonawcza na dostawę ezt FLIRT. W ubiegłym roku przewoźnik odebrał 18 z 30 zamówionych jednostek. Podpisana 26 lutego umowa dotyczy kolejnych 15 pojazdów. Koleje Mazowieckie deklarowały, że zakupią 71 takich pojazdów. 

Zamówione składy zostaną wykorzystane w przyszłości do obsługi połączeń na trasie: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk. Łączna wartość umowy to ponad 404 mln zł netto, w tym same pojazdy to ponad 299 mln zł netto. Zakup pojazdów jest możliwy dzięki wsparciu Unii Europejskiej – spółka otrzymała unijne dofinansowanie z POIŚ w wysokości ponad 157,5 mln zł. Dostawy pojazdów będą się odbywały w okresie od lutego do listopada 2022 r. Podpisanie kolejnej – piątej – umowy wykonawczej na następne 16 pojazdów FLIRT zaplanowane jest na styczeń 2022 r.

Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali: Robert Stępień, prezes zarządu, oraz Czesław Sulima, członek zarządu.

Okres pandemii jest czasem trudnym dla całego transportu publicznego. Mamy jednak nadzieję, że powiększenie naszego parku taborowego o nowoczesne pojazdy produkcji Stadlera, a tym samym poprawa jakości podróży, przyczynią się do tego, że mieszkańcy Mazowsza zechcą wrócić do korzystania z transportu kolejowego. Liczymy na to, że wraz z realizacją programu szczepień możliwy będzie także powrót kondycji transportu publicznego do stanu sprzed pandemii – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Wykonawcę reprezentowali: Tomasz Prejs, prezes zarządu, i Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska.

Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią podejmujemy się realizacji kolejnej, czwartej umowy wykonawczej dla Kolei Mazowieckich. Jej zawarcie pozwoli nam utrzymać miejsca pracy w siedleckim zakładzie, a także zachować ciągłość współpracy z naszymi dostawcami. To bardzo ważne w obecnym, trudnym dla gospodarki czasie – poinformował Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

45 z 71 pociągów zostało zamówionych

Zapowiadana jako największa w historii przewoźnika umowa na tabor niebezpiecznie topnieje. Została ona zawarta 31 stycznia 2018 r. Dotychczas nie zostały zawarte trzy umowy wykonawcze, obejmujące łącznie 26 składów. Dotyczą one produkcji: 16 ezt-ów na trasę Warszawa – Tłuszcz oraz 10 ezt-ów na trasy „radomskie”, tj. Radom – Dęblin, Radom – Drzewica, Radom – Skarżysko – Kamienna, Radom – Warka. Zawarcie tej ostatniej umowy nie jest planowane. Wiadomo zatem na pewno, że umowa ramowa stopnieje do 61 składów. Jeśli uda się podpisać jeszcze jedną umowę wykonawczą na 16 pociągów – więcej w artykule.