Koleje Mazowieckie przeszkolą swoją obsługę
Profesjonalna obsługa podróżnego, kontrola emocji, podstawy języka angielskiego i migowego – Koleje Mazowieckie przeszkolą swoją obsługę.
Koleje Mazowieckie chcąc poprawić swój wizerunek wśród podróżnych, postanowiły przeszkolić pracowników bezpośrednio obsługujących podróżnych i tych, którzy czuwają nad bezpieczeństwem ruchu.
Tego, jak być miłym dla pasażera, w ramach projektu „Kolej na przyjazną kolej” będą się uczyć m.in. kierownicy pociągów, kasjerzy i maszyniści. Łącznie 800 osób.
Szkolenia będą kompleksowe i obejmą ok. 80 – 90 proc. wszystkich pracowników spółki
– zapowiada wicemarszałek Mazowsza Krzysztof Strzałkowski.
Kibice na Euro będą musieli obcować jednak z nieprzeszkolonymi jeszcze kolejarzami. Szkolenia zaczną się bowiem we wrześniu i potrwają do lutego 2014 r.
Dlaczego nie przed mistrzostwami? Takie terminy wynikają z umowy między KM a Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych.
Dla maszynistów przygotowano wykłady i ćwiczenia z zakresu kontroli emocji i walki ze stresem. 200 osób (również kasjerzy i kierownicy pociągów) nauczy się podstaw angielskiego. Główny nacisk położony będzie na zwroty związane z codzienną pracą i sytuacjami, jakie mogą zdarzyć się w pociągu, np. zasłabnięciem.
Około 60 osób nauczy się też podstaw języka migowego. – Udział w tym projekcie pozwoli naszym pracownikom podnieść kwalifikacje zawodowe oraz interpersonalne. Ułatwi także kontakty z podróżnymi i wpłynie na wzrost jakości obsługi – mówi prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan.
Wzrost kwalifikacji to niejedyny efekt takich działań.
Niezwykle ważnym czynnikiem jest także wzrost motywacji pracowników KM
– ocenia wicemarszałek Strzałkowski.
Warto przy tym zaznaczyć, że ponad połowa ze szkolonych pracowników to osoby w wieku powyżej 45 lat, doświadczeni i bardzo cenni dla pracodawcy.
– dodaje
Na cykl szkoleń spółka wyda 1,2 mln zł. 60 proc. tej kwoty to środki z Europejskiego Funduszu Społecznego. Będą zorganizowane w siedzibie Kolei Mazowieckich w taki sposób, żeby nie miały wpływu na codzienną pracę kolejarzy i płynność ruchu.