Strona główna » Bez kategorii » Koleje Małopolskie szukają autobusów i kierowców do obsługi linii dojazdowych

Koleje Małopolskie szukają autobusów i kierowców do obsługi linii dojazdowych

Redakcja
Fot. Koleje Małopolskie

Koleje Małopolskie mocno celują w dalszy rozwój oferty Autobusowych Linii Dowozowych. Przewoźnik tym razem szuka podmiotu, który wydzierżawi autobusy wraz z zapewnieniem kierowców do ich obsługi.

Małopolski przewoźnik w ostatnich miesiącach mocno stawia na dalszy rozwój oferty Autobusowych Linii Dowozowych (ALD), czyli połączeń autobusowych, które uzupełniają siatkę połączeń kolejowych. W minionym roku przewoźnik uruchomił 13 nowych Autobusowych Linii Dowozowych, tym samym codziennie na drogi wyjeżdżało 26 autobusów. Przewoźnik za cel stawia sobie dalszy rozwój oferty, aby udało się to zrealizować Koleje Małopolskie w ostatnich miesiącach ogłosiło kilka ważnych postępowań.

W grudniu KMŁ szukały podmiotu, który zapewni kierowców do obsługi ALD na transgranicznej trasie do Słowacji. Znacznie większe postępowanie zostało ogłoszone już pod sam koniec 2022 roku, które to dotyczyło już zakupu 7 nowych hybrydowych autobusów.

W piątek, 3 lutego Koleje Małopolskie ogłosiły kolejny przetarg. Tym razem postępowanie dotyczy wynajmu autobusów wraz z kierowcami do ich obsługi. Przetarg został podzielony na 9 zadań, każde dotyczące obsługi konkretnej trasy. Koleje Małopolskie chciałyby, aby wykonawcy realizowali część swoich zadań od 1 kwietnia do końca 2023 roku.

Wieliczka

Część pierwsza dotyczy wydzierżawienia pojazdów i kierowców do realizacji przewozów w następującym obszarze: powiat wielicki, powiat krakowski, powiat myślenicki, powiat proszowicki, powiat limanowski, miasto Kraków. Chodzi tutaj o takie trasy jak:

  • Wieliczka – Byszyce – Zakliczyn – Borzęta – Myślenice
  • Wieliczka – Raciborsko – Grajów – Dziekanowice – Dobczyce
  • Wieliczka – Mietniów – Dobranowice – Hucisko – Gdów – Łapanów
  • Wieliczka – Byszyce – Świątniki Górne – Siepraw – Myślenice

Zamawiający wskazuje, że wymaga, aby wykonawca dysponował 8 autobusami w celu realizacji tej części przetargu. Zgodnie z wymaganiami, 6 autobusów musi mieć długość od 11,5 do 13 metrów oraz musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 osób, z czego co najmniej 39 osób na miejscach siedzących, natomiast dwa autobusy muszą mieć długość od 9,5 do 11 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 60 osób, z czego co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Dodatkowo autobusy powinny być wyprodukowane najpóźniej w 2011 roku. Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 767 008 wzkm.

Wschód

Drugie zadanie w przetargu dotyczy tak samo jak w każdym innym przypadku – dzierżawy autobusów i kierowców, z tym że tutaj chodzi o obsługę już tras na terenach wschodniej Małopolski. Wykonawca będzie zobowiązany w tej części do świadczenia usług w następującym obszarze:  powiat bocheński, powiat wielicki, powiat myślenicki, powiat proszowicki, powiat brzeski, powiat dąbrowski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat limanowski, powiat nowosądecki, miasto Nowy Sącz.

Chodzi o obsługę tras:

  • Bochnia – Świniary – Szczurowa
  • Brzesko – Bogumiłowice
  • Tarnów – Bochnia
  • Wieliczka – Siedlec

Potencjalny wykonawca dla wykonania tej części musi dysponować 4 autobusami. Wszystkie autobusy mają być wyprodukowanie najpóźniej w 2012 roku i w każdym autobusie ma zmieścić się 24 osób (z czego 15 osób na miejscach siedzących).

Pracę przewozową określono na 205 850  wzkm.

Limanowa

W tej części chodzi o realizację usług w następującym obszarze: powiat bocheński, powiat limanowski, powiat myślenicki, powiat wielicki.

Zakres tej części jest niewielki, bo dotyczy obsługi jednej trasy: Limanowa – Bochnia. Wskazuje się, że do realizacji zamówienia wykonawca będzie musiał dysponować dwoma autobusami (rocznik 2008 lub młodszy, jeden autobus ma pomieścić 50 osób z czego dla 39 ma znaleźć się miejsce siedzące, a drugi autobus natomiast 33 osób – 28 miejsc siedzących).

Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 123 816 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Beskidy

Czwarta część przetargu dotyczy z kolei dzierżawy taboru wraz z kierowcami dla realizacji ALD w obszarze powiatu bocheńskiego, powiatu limanowskiego, powiatu wielickiego, powiatu myślenickiego, powiatu brzeskiego oraz powiatu nowosądeckiego. Chodzi więc o podstawienie pojazdów i zapewnienie kierowców do obsługi tras:

  • Szczyrzyc – Wieliczka
  • Limanowa – Wieliczka
  • Rajbrot – Brzesko

Wykonawca dla tej części musi posiadać cztery autobusy. Wszystkie autobusy muszą spełnić normę emisji spalin co najmniej EURO 5 oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 15 osób na miejscach siedzących, muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku. Z czego co najmniej 2 autobusy muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 roku oraz muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a 2 autobusy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących.

Pracę przewozową określono na poziomie 261 896 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Myślenice

W ramach zawartej umowy dla tej części wykonawca będzie obsługiwał linie komunikacyjne na następującym obszarze: powiat myślenicki, powiat bocheński, powiat wielicki, powiat krakowski, miasto Kraków.

Chodzi tutaj wyłącznie o obsługę połączenia Myślenice – Kraków w mocno rozszerzonym wymiarze ponieważ wstępnie określono, że w dni robocze codziennie uruchamianych powinno być 21 autobusów w każdym kierunku.

Aby obsłużyć te połączenie, zamawiający wskazuje, że wykonawca powinien dysponować 4 autobusami, w którym w każdym zmieści się co najmniej 75 osób (z czego co najmniej 39 na miejscach siedzących). Autobusy powinny być wyprodukowanie nie później niż w 2012 roku.

Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 357 884 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Nowy Sącz

Dla tej części, wykonawca ma być zobowiązany do obsługi połączeń:

  • Nowy Sącz – Nowy Targ
  • Nowy Sącz – Tarnów

Podobnie jak w poprzednim przypadku, wykonawca ma dysponować 4 autobusami (trzy wyprodukowane najpóźniej w 2012 roku, a jeden w 2008 roku). W młodszych pojazdach masa całkowita nie może przekroczyć 7 500 kg. Jeden z autobusów musi mieć długość co najmniej 13 metrów oraz umożliwiać przewóz 50 osób, z czego 39 osób na miejscach siedzących (pozostałe autobusy mają wykazywać się pojemnością 33 osób, 28 osób na miejscach siedzących).

Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania Umowy wynosi 373 876 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Zachód

Dla siódmej części, Koleje Małopolskie szukają wykonawcy, który zapewniłby pojazdy i kierowców do obsługi tras:

  • Mszana Dolna – Myślenice
  • Spytkowice – Kraków
  • Gierałtowice – Smolice

Wykonawca będzie potrzebował 4 autobusów; z czego:

  • wszystkie autobusy mają spełnić normę emisji spalin co najmniej EURO 5, muszą umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 15 osób na miejscach siedzących, oraz muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku;
  • co najmniej 2 autobusy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego co najmniej 22 osób na miejscach siedzących, jednocześnie co najmniej jeden autobus musi posiadać nie mniej niż 28 miejsc siedzących;
  • co najmniej 3 autobusy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki.

Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 300 070 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Olkusz

W przedostatniej części Koleje Małopolskie szukają taboru i kierowców na potrzeby ALD w relacjach:

  • Olkusz  – Trzyciąż – Kraków
  • Olkusz Sułoszowa – Kraków

Określono, że wykonawca musi dysponować 2 autobusami, które umożliwą przewóz co najmniej 50 osób (39 osób na miejscach siedzących) i muszą być wyprodukowanie najpóźniej w 2008 roku.

Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania Umowy wynosi 300 070 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Wysowa

Ostatnia już część postępowania przetargowego dotyczy zapewnienia pojazdów i kierowców do obsługi połączenia Tarnów – Wysowa Zdrój. Do realizacji tego połączenia potrzeba będzie dwóch brygad.

Zgodnie z określonymi wymaganiami:

  • wszystkie autobusy muszą spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5, zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego nie mniej niż 22 osoby na miejscach siedzących;
  • co najmniej 1 autobus musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki;
  • co najmniej 1 autobus musi posiadać co najmniej 29 miejsc siedzących;

Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania Umowy wynosi 160 050 wzkm.

Poglądowy projekt rozkładu jazdy

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności