Strona główna » Wiadomości » Tabor » Koleje Małopolskie chcą wydzierżawić dwa ezt-y na rok

Koleje Małopolskie chcą wydzierżawić dwa ezt-y na rok

Redakcja
Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na dzierżawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Wykonawca zobowiązany będzie umożliwić zamawiającemu korzystanie z pojazdów nie później niż w ciągu 10 dni roboczych od daty podpisania umowy, jednakże nie wcześniej niż od 1.1.2021 do końca okresu trwania umowy, tj. 11.12.2021. Pojazdy będą eksploatowane przez Zamawiającego w celu świadczenia usług kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a szczegółowiej rzecz ujmując na terenie województw małopolskiego i świętokrzyskiego.

Pojazdy muszą być wolne od wad i nie mogą być obciążone prawami osób trzecich, które ograniczałyby lub wyłączały wykonanie umowy oraz nie mogą stanowić przedmiotu żadnego postępowania sądowego, egzekucyjnego lub administracyjnego, w wyniku którego nastąpiłoby lub mogłoby nastąpić jakiekolwiek ograniczenia tytułu prawnego do pojazdów. Muszą być sprawne technicznie oraz posiadać kompletne wyposażanie producenta. Zamawiający oczekuje składów trzyczłonownych, tej samej serii, kompatybilnych i współpracujących między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej w dowolnej konfiguracji.

Oczywistym jest, że pojazdy mają być przystosowane do poruszania się po torach o rozstawie szyn 1 435 mm i napięcia zasilania – 3 kV DC z sieci trakcyjnej, zgodnie z obowiązującymi normami. Jednostki muszą być wyposażone w hamulec – pneumatyczny, elektropneumatyczny, elektrodynamiczny, umożliwiające wykonanie uproszczonej próby hamulca możliwe z panelu operatorskiego w kabinie maszynisty.

Ich prędkość eksploatacyjna pojazdów nie może być mniejsza niż 120 km/h. Liczba miejsc w pojeździe to nie mniej niż 300, w tym siedzących – nie mniej niż 150 (dla obliczenia liczby miejsc stojących należy przyjąć wskaźnik 4 osoby/m2). Napęd pojazdu ma być realizowany silnikami trakcyjnymi asynchronicznymi prądu przemiennego o łącznej mocy dla pojedynczego pojazdu min. 900 kW.

Pojazdy muszą być wyposażone w co najmniej jedną toaletę w obiegu zamkniętym, przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny maszynisty, cyfrowy monitoring zewnętrzny i wewnętrzny i umożliwiać montaż biletomatu.

Pojazdy muszą mieć zainstalowany w kabinach maszynisty panel operatorski, służący co najmniej do dynamicznej prezentacji służbowego rozkładu jazdy pociągów.

Oferty w przetargu można składać do 24 listopada 2020 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Potrzeba dzierżawy dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych w terminie wynika z konieczności zagwarantowania ciągłości świadczonych usług przewozowych zgodnie z zapisami umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa małopolskiego, zawartej pomiędzy Województwem Małopolskim a Kolejami Małopolskimi. Wiąże się ona z planowanym sukcesywnym kierowaniem od przełomu 2020 r. i 2021 r. taboru kolejowego Pesa Acatus II 32WE/EN77 oraz od marca 2022 r. taboru Newag Impuls 31WE/EN78 i 45WE/EN79 do przeglądów czwartego poziomu utrzymania P4 (skutkujących wyłączeniem pojazdu z eksploatacji do 100 dni. Aby prawidłowo realizować przewozy Koleje Małopolskie muszą pozyskać dwa składy. Przypominamy, że przewoźnik korzystał już z Feniksów, należących do Spółki Polski Tabor Szynowy.

Podobne artykuły