Koleje Czeskie chcą zachęcić swoich pasażerów do zakupu biletów na przejazd przez aplikację mobilną Můj Vlak. Pasażerowie, którzy kupili bilet przez aplikację dostaną automatyczny zwrot pieniędzy w przypadku opóźnionego przejazdu.
České dráhy wprowadzają uproszczenie dla swoich pasażerów, którzy korzystają z aplikacji Můj Vlak. W przypadku, gdy opóźnienie jest dłuższe o więcej niż 60 minut, a bilet został zakupiony przez aplikację, pasażer dostanie automatyczny zwrot pieniędzy na konto. Dzięki temu ułatwieniu Koleje Czeskie liczą, iż wzrośnie zainteresowanie sprzedażą biletów przez internet.
Wzrost liczby internetowych użytkowników, korzystanie z aplikacji mobilnej ČD Můj Vlak, nowa wersja e-sklepu, która uprości i przyspieszy proces zakupu biletów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, to dowód na to, że ČD idzie do przodu wraz z cyfrową epoką, co pozwoli pasażerom na bardziej efektywne korzystanie z usług Kolei Czeskich – mówi minister transportu Martin Kupka. Według niego postawienie na nowoczesne technologie wraz z inwestycjami w nowy tabor są gwarancją, że ČD utrzyma swoją pozycję nawet na zliberalizowanym rynku kolejowym.
Koleje Czeskie wypłacają 25 procentowe odszkodowanie w przypadku opóźnienia powyżej 60 minut, natomiast powyżej 120 minut jest to już 50 procent. Automatyczna wypłata rekompensaty będzie dotyczyć podróży na konkretne połączenie, bez przesiadki, które odnotuje opóźnienie powyżej 60 minut. Kwota odszkodowania powinna się zwiększyć w momencie, gdy opóźnienie przekroczy dwie godziny.
Novinka u nákupu jízdenek online. Automatické vyplácení odškodnění u online vnitrostátních jízdenek #ČD platí pro přímou cestu bez přestupu. Pokud bude zpoždění vyšší než 60 minut a jízdenka byla ve vlaku zkontrolována průvodčím, postará se o automatické vyplacení odškodného. https://t.co/UhCF3dVyZW pic.twitter.com/TTFIFmRJGS
— České dráhy (@ceskedrahy_) November 16, 2022