Prawo i przetargi Tabor

Jest umowa na budowę zaplecza technicznego dla nowych Flirtów Kolei Mazowieckich

Jest umowa na budowę zaplecza technicznego dla nowych Flirtów Kolei Mazowieckich Fot. Stadler Polska

22 czerwca Koleje Mazowieckie podpisały ze spółką Stadler Service Polska umowę na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie na terenie należącym do Kolei Mazowieckich.

W nowoczesnym obiekcie o powierzchni ok. 2500 m kw. Stadler będzie prowadził usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT zamówionych przez przewoźnika w ramach kontraktu ramowego zawartego w 2018 roku. Wartość inwestycji to 20 mln zł.

Podczas podpisania umowy Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich powiedział:

Chciałbym podziękować firmie Stadler za dobrą współpracę związaną z realizacją zamówienia na nowe pojazdy FLIRT. Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią Covid-19, realizacja kontraktu na pierwsze pojazdy jest już w ostatniej fazie – obecnie trwają odbiory techniczne. Podpisana dzisiaj umowa jest dla nas, ale i dla naszych pasażerów gwarancją na niezakłóconą eksploatację nowych pojazdów. To kolejny ważny, wspólnie realizowany projekt, dzięki któremu poprawi się komfort i jakość podróży po Mazowszu.

W ramach zawartej umowy wybudowana zostanie hala serwisowa o łącznej powierzchni 2500 m kw. wyposażona w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, wraz z infrastrukturą torową, drogową oraz parkingiem. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”.  Plany zakładają, że nowy obiekt zostanie oddany do użytkowania na jesieni przyszłego roku. Zgodnie z umową w przypadku zapotrzebowania zaplecze będzie można rozbudować.

W nowopowstałym zapleczu technicznym Stadler będzie wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT na poziomach od P1 do P3 jak również naprawy bieżące. Pojazdy FLIRT Stadlera eksploatowane  w Polsce są znane z wysokiej jakości i bardzo dobrych wskaźników niezawodności i gotowości.

Osiąganie tak dobrych rezultatów jest możliwe dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w utrzymaniu taboru. Bardzo się cieszę, że będziemy mieli do dyspozycji nowoczesne zaplecze techniczne, w którym będziemy mogli zadbać o to, by nowe pojazdy FLIRT Kolei Mazowieckich były bezpieczne, sprawne i dobrze służyły naszemu klientowi – powiedział Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.

 Zapewnienie utrzymania i serwisowania taboru, jest dla Spółki równie ważne, jak jego zakupy. Bez odpowiedniego zaplecza technicznego: hal przeglądowych wyposażonych w odpowiedni sprzęt, warsztatów, magazynów oraz infrastruktury torowej,  nie możemy myśleć o kompleksowej realizacji usług przewozowych. Podpisana umowa daje nam długoletnią gwarancję, że nasze pojazdy będą w dobrych rękach, dzięki czemu będziemy mogli oferować usługi na wysokim poziomie – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.