NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Jest przetarg na studium dla modernizacji nieczynnej od 10 lat mazurskiej linii kolejowej nr 223

Jest przetarg na studium dla modernizacji nieczynnej od 10 lat mazurskiej linii kolejowej nr 223

Redakcja
Fot. Paweł Marynowski / Wikimedia Commons

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił przetarg na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego w ramach II etapu naboru do Programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej + do 2028 r. dla projektu: Modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka–Biskupiec–Mrągowo–Mikołajki–Orzysz.

Podobnie jak w przypadku innych samorządów studium planistyczne będzie stanowić podstawę opracowania przez PLK studium projektowo-technicznego obejmującego:

  1. wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej określającej w sposób szczegółowy zakres rzeczowy prac niezbędnych do realizacji projektu określonych wstępnie w studium planistycznym wraz z określeniem wstępnych kosztów projektu,
  2. opracowanie projektu budowlanego wraz z projektem zagospodarowania terenu oraz szczegółowym kosztorysem inwestorskim,
  3. pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych.

Studium planistyczne będzie obejmować poniższe etapy:

  • etap 1: pozyskiwanie danych i zdefiniowanie wariantów infrastruktury;
  • etap 2: prognozy ruchu dla wariantów infrastruktury;
  • etap 3: analiza ruchowo-eksploatacyjna dla wariantów infrastruktury;
  • etap 4: oszacowanie kosztów dla wariantów infrastruktury – wstępne RCO, wskazanie istotnych kwestii technicznych;
  • etap 5: wybór preferowanego wariantu;
  • etap 6: ocena wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta z miastem wojewódzkim.

Szacunkowa wartość zamówienia to 1 219 512.20 PLN netto. Prace powinny zostać zrealizowane do 5 listopada 2021 r. Oferty można natomiast składać do 5 lipca 2021 r. Będą one oceniane według kryteriów: termin wykonania zamówienia – waga 40 oraz cena – waga 60. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 30 000 PLN.

Przypomnijmy, że na początku 2021 roku podpisano deklarację, że CPK dofinansuje prace przygotowawcze dla modernizacji linii kolejowej nr 223  z Orzysza przez Mikołajki, Mrągowo i Biskupiec do Czerwonki. Kwota dofinansowania ze strony CPK wyniesie do 20 mln zł, co stanowi istotną część potrzebnego wkładu własnego samorządu – więcej informacji.

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego złożył do programu Kolej Plus cztery wnioski. To: modernizacja linii kolejowej Czerwonka – Biskupiec -Mrągowo – Mikołajki – Orzysz, modernizacja linii Gołdap – Olecko – Ełk, modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno oraz budowa bezkolizyjnego skrzyżowania DK 16 z linią kolejową Warszawa – Gdynia między Iławą a Stradomnem. Ponadto swój wniosek złożyła Gmina Iława, tj. budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego drogi wojewódzkiej nr 536 z linią kolejową Warszawa – Gdynia przy ulicach Grunwaldzkiej i Wyszyńskiego w Iławie oraz starostwo powiatowe w Działdowie, dotyczący rewitalizacji i odtworzenia linii kolejowej na trasie Działdowo – Toruń, a konkretnie odcinka Działdowo – Brodnica.

Mat. PKP PLK S.A.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności