Od soboty w całej Polsce zaczęły obowiązywać nowe obostrzenia związane z pandemią koronawirusa. Dotknęły one ponownie branżę gastronomiczną – lokale i restauracje zostały zamknięte na działalność stacjonarną.
Nowe obostrzenia, które weszły w życie w sobotę (24 października 2020 r.) ponownie dotyka branże gastronomiczną, co odbija się również na wagonach restauracyjnych WARS. Dodatkowo, od 17 października obowiązuje zasad 50% wszystkich miejsc siedzących w transporcie publicznym.
Zmiany dot. limitu miejsc w środkach transportu publicznego, wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z 16 października br., obejmują także wszystkie pociągi PKP Intercity. Przewoźnik na bieżąco obserwuje sytuację i w przypadku dużego zainteresowania połączeniem, w miarę możliwości wzmacnia swoje pociągi dodatkowymi wagonami. Wraz z wejściem przepisów z 17 października, PKP Intercity umożliwiło swoim pasażerom zajęcie dowolnego miejsca siedzącego w obrębie posiadanej klasy wagonu.
PKP Intercity musiało zmierzyć się z kolejną niedogodnością, wprowadzoną 24 października, czyli zamknięcie działalności stacjonarnej lokali gastronomicznych oraz restauracji. Wagony restauracyjne WARS dostosowały się do nowych przepisów. W pociągach, w zestawieniu których znajduje się wagon lub przestrzeń gastronomiczna (składy kategorii EIP, EIC oraz wybrane IC) PKP Intercity pozostawia możliwość zamówienia posiłku na wynos lub z dostawą do miejsca siedzącego za pośrednictwem aplikacji mWARS lub bezpośrednio u personelu WARS z założeniem zakazu konsumpcji w przestrzeni lub wagonie gastronomicznym.
Dodatkowo, jak poinformował Rzecznik Prasowy PKP Intercity, pasażerowie pociągów kategorii Express InterCity Premium oraz Express InterCity nadal będą otrzymywać poczęstunek w 1 klasie oraz wodę w klasie 2.