Wszystko wskazuje na to, że POLREGIO uda się rozstrzygnąć postępowanie na zakup używanego taboru spalinowego. Przewoźnik chce kupić pięć używanych jednostek, które skieruje do obsługi połączeń w zachodniej Polsce.
Postępowanie na zakup spalinowego taboru zostało ogłoszone na początku października. Ofertę w przetargu złożyła firma Public Transport Service z Nakład nad Notecią. Zaproponowała ona za pięć pociągów cenę nieco ponad 90,71 mln zł brutto. Ta kwota mieści się w budżecie zaplanowanym przez POLREGIO na realizację tego zadania. ten limit wynosi bowiem ponad 91,57 mln zł brutto. Teraz przewoźnik przeprowadzi merytoryczną weryfikację złożonej oferty.
Przetarg wchodzi w nową fazę. Mamy nadzieję, że uda się go sprawnie rozstrzygnąć. Zakup tych pojazdów będzie kolejnym krokiem w stronę poprawy sytuacji taborowej POLREGIO. Planujemy skierować je na tory w województwach lubuskim i wielkopolskim, co pozwoli odciążyć już eksploatowane składy i zwiększy odporność spółki na awarie czy zdarzenia losowe. Naszym celem pozostaje zapewnianie stabilnej oferty przewozowej i dalsze budowanie zaufania podróżnyc – mówi Wojciech Dinges, wiceprezes POLREGIO.
Pociągi rozwiną prędkość co najmniej 120 km/h, a każdy z nich musi być wyprodukowany najwcześniej po 1 stycznia 2000 roku. W zamówionych pojazdach znajdzie się przestrzeń dla ponad 200 podróżnych, w tym co najmniej 120 na miejscach siedzących. Jednostki posiadają klimatyzację, monitoring, dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście i wyjście z pociągu ułatwią rampy, a wewnątrz znajdzie się specjalnie przystosowana toaleta. W pojazdach są również miejsca do przewozu rowerów.
POLREGIO skieruje składy na linie w województwie wielkopolskim i lubuskim. Tam spółka ma największe potrzeby taborowe.

