Intercity traci klientów, ale zwiększa rynek. Czyli kolejny dowód na to, że z przewozami pasażerskimi nie jest najlepiej
Z usług PKP Intercity w ciągu siedmiu pierwszych miesięcy tego roku skorzystało 17 mln 936 tys. pasażerów, czyli o 100 tys. mniej, niż w tym samym okresie 2011 roku.
Porównując każdy miesiąc tego roku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, w tym roku PKP Intercity miało więcej pasażerów w styczniu, marcu, kwietniu, a mniej – w lutym, czerwcu i w lipcu.
Przez siedem pierwszych miesięcy roku PKP Intercity zwiększyło swój udział w rynku przewozów pasażerskich z 12,1 do 12,9 proc. Od początku roku przewoźnik obserwuje też wzrost średniej liczby zajętych miejsc – obecnie na jeden pociąg przypada ich 350, czyli o 6 proc. więcej niż na początku roku.
Te dane pokazują, że rynek przewozów pasażerskich niebezpiecznie się kurczy, a władze kolejowej spółki nie potrafią skutecznie niwelować skutków częstych zmian rozkładu jazdy, czy też remontów linii kolejowych.
Zwiększająca się z roku na rok konkurencja w różnych rodzajach transportu, także nie pozostaje bez znaczenia, a oferta PKP Intercity jak widać nie jest atrakcyjna dla potencjalnych klientów…
źródło: PAP{jcomments on}