PKP SKM w Trójmieście testuje nowe pociągi Impuls 2. To składy aglomeracyjne oznaczone jako Impuls 58WE.
Maszyniści i inni specjaliści z pomorskiej SKM-ki sprawdzają różne detale Impulsów. Testują zachowanie składu podczas jazdy i funkcjonowanie wszystkich podzespołów i systemów. Chodzi zarówno o sprawdzenie układu jezdnego, hamulców, elektroniki w kabinie maszynisty, jak i rozwiązań służących pasażerom. To choćby klimatyzacja, obsługa drzwi, system kolejowej informacji elektronicznej, rampy dla wózków inwalidzkich, czy infrastruktura dla urządzeń mobilnych.
Impulsy 58WE to pojazdy aglomeracyjne, które Newag produkuje specjalnie dla PKP SKM, a ten zakup sfinansuje Samorząd Województwa Pomorskiego. Ta wersja pociągu różni się od podobnych konstrukcyjnie składów. Co prawda 58WE to pojazd trójczłonowy, ale ma więcej par drzwi (9) niż w standardowych składach tej wielkości. Posiada także szerokie okna.
Wyżej jest w nim umieszczona podłoga, gdyż perony linii 250, po której kursuje trójmiejska SKM -ka, mają wysokość 96 cm, a nie 76 cm jak na standardowych przystankach kolejowych. Z tym, że konstrukcja pociągu pozwoli na swobodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu także na przystankach, gdzie perony są niższe.
Ponadto, w wagonach nie ma toalety, gdyż podróż pociągiem aglomeracyjnym nie trwa długo. Ale za to Impuls 58WE oferuje więcej miejsca dla pasażerów (choć nie tylko z powodu braku toalety, ale i innych rozwiązań konstrukcyjnych). Jednocześnie pociągiem pojedzie bowiem 500 osób. Dla porównania, standardowe trójczłonowe pociągi zabierają około 300 pasażerów.
Ogółem województwo pomorskie zamówiło dla PKP SKM partię 20 pociągów aglomeracyjnych Impuls 2.