W ramach współpracy, Hitachi Rail zawarła umowę z Trenitalią, włoskim operatorem kolejowym. Umowa ta, o wartości 861 mln euro, dotyczy produkcji 30 pociągów dużych prędkości, co stanowi ważny krok w rozwoju europejskiego transportu kolejowego.
Hitachi Rail, renomowany producent sprzętu kolejowego, ogłasza podpisanie umowy z Trenitalia. To partnerstwo przewiduje dostarczenie 30 nowoczesnych pociągów dużych prędkości, które znacząco wzbogacą włoską sieć kolejową. Co więcej, umowa ta zawiera opcję na kolejne dziesięć pociągów, co potencjalnie zwiększy wartość kontraktu do 1,15 mld euro.
Jak podaje portal railway-technology.com produkcja tych pociągów, modelu ETR1000, odbędzie się w fabrykach Hitachi w Neapolu i Pistoi. Pierwsze dostawy zaplanowano na początek 2026 roku. Luca D’Aquila, dyrektor generalny Hitachi Rail Italy i dyrektor operacyjny grupy Hitachi Rail, wyraził swoje zadowolenie z tego kontraktu. Podkreślił, że umowa ta umacnia zaangażowanie Hitachi w dostarczanie bezpiecznych, innowacyjnych i wygodnych rozwiązań transportowych. Dodał również, że współpraca ta wzmacnia połączenia kolejowe we Włoszech i z Włoch do innych krajów europejskich.
Ten nowy kontrakt z Trenitalią kontynuuje wcześniejsze sukcesy Hitachi, w tym dostawy 58 pociągów ETR1000 oraz budowę kolejnych sześciu jednostek. Pociągi ETR1000, o długości 200 metrów, mogą przewieźć do 460 pasażerów. Są znane z osiągania prędkości do 300 km/h, a nawet do 400 km/h w maksymalnym zakresie. Te pociągi już obsługują trasy w Hiszpanii i Francji, ustanawiając nowe standardy w europejskim transporcie kolejowym.
Nowo zamówione jednostki będą pomalowane w charakterystyczne czerwone barwy Frecciarosse 1000 Trenitalii. Głównie będą służyć w sieci włoskich pociągów dużych prędkości, ale planuje się również ich wykorzystanie w usługach transgranicznych, na przykład na trasie Paryż-Mediolan.
Dodatkowo, Hitachi niedawno zakończyła pierwszą fazę innego projektu z Trenitalią. Dotyczyła ona dostawy do 135 hybrydowych pociągów akumulatorowych, z czego 20 modeli Massachio zostało już zbudowanych w fabryce w Pistoi. Ten projekt to kolejny krok w kierunku zrównoważonej przyszłości transportu kolejowego, łącząc innowacje technologiczne z zaangażowaniem na rzecz ekologii.