Baskijski gigant stalowy, firma Sidenor, wyraziła zainteresowanie przejęciem hiszpańskiego producenta taboru kolejowego Talgo. Oferta dotycząca zakupu, częściowego lub pełnego, trafiła do zarządu Talgo 16 października. Zdecydowano się na podjęcie rozmów, które rozpoczęły się 18 października. Przejęcie przez Sidenor pozwoliłoby Talgo pozostać pod hiszpańskim zarządem, choć nie wiązałoby się z rozbudową infrastruktury produkcyjnej firmy.
Wcześniejsze rozmowy o potencjalnym przejęciu Talgo z węgierskim konsorcjum Ganz-Mavag Europe zakończyły się fiaskiem po ich odrzuceniu przez rząd Hiszpanii w sierpniu. Także negocjacje z czeską firmą Škoda Group nie przyniosły spodziewanych rezultatów. Tymczasem pojawiły się również doniesienia o możliwości współpracy między Talgo a polską Pesą Bydgoszcz, co wzbudziło duże zainteresowanie w obu krajach.
Podczas targów InnoTrans podpisano porozumienie między Talgo a Pesą Bydgoszcz, mające na celu rozwój szybkich pociągów dla polskiego projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, potwierdził w lipcu, że polski rząd widzi duży potencjał w tej współpracy, która mogłaby przyczynić się do transferu technologii i wspólnego projektowania pociągów dużych prędkości.
Sidenor, posiadający zdolność produkcyjną przekraczającą milion ton stali rocznie, specjalizuje się w dostarczaniu stali dla wielu sektorów przemysłu – od samochodowego po kolejowy i energetyczny. Wprowadzenie Talgo do swojego portfolio umożliwiłoby firmie dalsze wzmocnienie pozycji na rynku kolejowym i strategiczną współpracę w projektach w Europie, w tym w Polsce.