Strona główna » Wiadomości » Kolej na świecie » Główni gracze na kolejowym rynku pasażerskim w Europie – część 1.

DB A.G. – Niemcy i poszczególne marki kolejowe

1)    ICE (Inter City Express) – składy zespolone. Sieć szybkich połączeń pomiędzy największymi miastami Niemiec, o wysokim komforcie podróży. Produkt ten stanowi podstawową sieć połączeń w ruchu kwalifikowanym. Nazwa brandu zamieszczona na pudłach wagonów. Produkt realizowany przez różne generacje pociągów ICE (ICE1, ICE2 oraz najnowsze konstrukcje – ICE3). Każdy z pociągów ICE posiada elementy powtarzalne, właściwe dla brandu. Dotyczy to w szczególności wyposażenia wnętrz wagonów oraz parametrów technicznych. Producentem składów zespolonych typu ICE jest SIEMENS;
2)    IC (Inter City) – tabor klasyczny – uzupełnienie sieci ICE. Produkt realizowany przy użyciu wagonów o wysokim standardzie podróżowania, zbliżonym parametrami wyposażenia i wystroju wnętrz do składów ICE;

Wyżej wymienione produkty realizowane są przez Spółkę DB Fernverkher.

3)    Regional Expres Bahn (REB) oraz Regional Bahn (RB) – składy klasyczne. Pociągi te, uruchamiane przez Spółkę DB Regio spełniają na rynku komunikacyjnym Niemiec rolę analogiczną do polskich pociągów TLK i InterREGO. Są zestawiane z taboru podobnego konstrukcyjnie i pod względem standardu wyposażenia do ww. krajowych pociągów. Często stosuje się w nich tabor piętrowy, a wszystkie te pociągi są uruchamiane przy zastosowaniu technologii Pusch – Pull.  Bardzo często dodatkowym wyposażeniem ww. kategorii pociągów są automaty do napojów zimnych i gorących, dystrybutory słodyczy itp., zamiast wagonów czy przedziałów bufetowych. Pociągi RB są często obsługiwane przez zespoły trakcyjne;
4)    City Night Line (CNL) – tabor klasyczny, specjalizowany. Sieć międzynarodowych połączeń nocnych Niemiec z Austrią, Czechami, Danią, Szwajcarią, Holandią. W składach tych pociągów kursują wagony sypialne (WL), z miejscami do leżenia – kuszetki (Bc), wagony z miejscami umożliwiającymi ustawienie foteli w pozycji pół leżącej (sleeperette), wagony gastronomiczne (restauracyjne). Parametry taboru dostosowane do standardu oferowanych miejsc. Stosowany między innymi tabor piętrowy – jako wagony WL. CNL jest spółką wchodzącą w skład holdingu DB.

 

Podobne artykuły