Strona główna » Wiadomości » FLIRT dla Doliny Aosty

FLIRT dla Doliny Aosty

Redakcja
Fot. Nakolei.pl

Targi TRAKO były bogate w szereg wydarzeń i pokazów techniki kolejowej. W ich trakcie Stadler zaprezentował nowy elektryczny pociąg FLIRT dla włoskiego regionu Dolina Aosty (Valle d’Aosta).

 

Nowe pojazdy dla Doliny Aosty stanowią – zdaniem producenta – istotny element historii sukcesu platformy FLIRT. Te pociągi jeżdżą bowiem w ponad 20 krajach.

Współpraca między Valle d’Aosta a firmą Stadler rozpoczęła się w 2015 roku od zakupu pięciu bimodalnych pojazdów FLIRT. Był to pierwszy tego typu pojazd dopuszczony do eksploatacji we Włoszech. I pierwszy bimodalny pociąg Stadlera. Charakterystyczne czerwone składy weszły do eksploatacji w 2019 roku na linii Aosta–Turyn. I szybko stały się rozpoznawalnym symbolem regionu.

Ten projekt to kluczowy kamień milowy w rozwoju mobilności w Dolinie Aosty. Stadler i Dolina Aosty podzielają wspólną wizję zrównoważonego, nowoczesnego i zorientowanego na pasażera transportu. Dzięki FLIRT oferujemy przyszłościowe rozwiązanie, które będzie służyć regionowi przez wiele lat. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać naszego klienta w jego drodze do zrównoważonego i zorientowanego na pasażera transportu – podkreślił Maurizio Oberti, regionalny dyrektor sprzedaży Stadler we Włoszech.

Region Dolina Aosty zamówił sześć dodatkowych elektrycznych pociągów FLIRT, częściowo finansowanych z Funduszu Odbudowy UE. Pojazdy te Stadler zaprojektował tak, aby przypominały pociągi bimodalne, ułatwiając ich identyfikację. Jednocześnie oferują większą pojemność – 236 zamiast 175 miejsc siedzących oraz nowe, przyjazne dla pasażerów funkcje.

Wewnątrz podróżni znajdą nowoczesne, komfortowe wnętrza z 215 stałymi miejscami siedzącymi oraz dodatkowymi składanymi siedzeniami i miejscami stojącymi dla ponad 200 pasażerów. Udogodnienia dla pasażerów obejmują gniazdka elektryczne 230 V i USB, klimatyzowane kabiny oraz dwie toalety.

Nowe pociągi zapewniają niezawodność, komfort i dostępność, a jednocześnie wspierają cele regionu w zakresie zrównoważonej mobilności i rozwoju turystyki. Będą one kursować na linii Turyn–Aosta, której pełna elektryfikacja zostanie ukończona w 2026 roku – poinformowała Laura Obert, dyrektor ds. transportu publicznego w regionie Valle d’Aosta.

Symbol regionu

Wszystkie pociągi posiadają logo w kształcie serca „LOVE VDA”. Symbolizuje ono naturalne piękno i turystyczną atrakcyjność Doliny Aosty.

Te czerwone pociągi Stadlera to coś więcej niż tylko pojazdy – to ambasadorzy Doliny Aosty – stwierdziła Laura Obert.

Nowe pociągi to czterowagonowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) o napięciu 3 kV. Ich projektowanie i zbudowane pierwszego w nieco ponad dwa lata. Dzięki czterem szerokim, niskopodłogowym drzwiom po każdej stronie pociągi zapewniają szybki przepływ pasażerów oraz łatwe wsiadanie. Nowe pociągi osiągają prędkość maksymalną 160 km/h, zapewniając także niecodzienne wrażenia z podróży przez Dolinę Aosty.

 

Podobne artykuły