Stadler wraz z NAH.SH zaprezentowali na targach InnoTrans 2022 pierwszy seryjnie produkowany pojazd akumulatorowy FLIRT Akku. Stadler wygrał przetarg w 2019 roku na wyprodukowanie 55 Flirtów Akku oraz ich 30letnie utrzymanie. Pierwsze pociągi wyruszą w trasę już w przyszłym roku.
Dwuwagonowe zespoły trakcyjne wejdą do użytku od 2023 r. na północnych i wschodnich sieciach w Szlezwiku-Holsztynie, które nie są zelektryfikowane lub są zelektryfikowane tylko częściowo. Na targach InnoTrans 2018 Stadler zaoferował przejazdy poza terenem targów swoim pierwszym prototypem z napędem akumulatorowym. .
Firma Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH) ogłosiła przetarg na budowę pojazdów szynowych z alternatywnymi technologiami napędu w ramach pierwszego otwartego przetargu technologicznego, jaki kiedykolwiek zorganizowano w Niemczech, i udzieliła Stadlerowi w 2019 roku zamówienia na 55 akumulatorowo-elektrycznych pojazdów FLIRT Akku, a także ich utrzymanie przez okres 30 lat.
46-metrowy model FLIRT Akku dla Szlezwika-Holsztynu posiada 124 miejsca siedzące oraz dwie przestronne i w pełni dostępne wielofunkcyjne strefy dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i rowerów. Całkowicie klimatyzowane i bezstopniowe pojazdy regionalne mają jasne, przestronne przedziały pasażerskie i są wyposażone w toaletę dla wózków inwalidzkich.
Podpisana w sierpniu umowa o wartości ok. 600 mln EUR (662 mln USD) obejmuje opcję na kolejne 50 pojazdów i 30-letnią konserwację.
Więcej o nowościach producenta przeczytasz w tym tekście.